رئیس پلیس فتای استان همدان گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه مبلغی به صورت غیرمجاز و در قالب خرید اینترنتی از حساب بانکی وی برداشت شده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
کد خبر: ۶۹۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 23 December 2018
فیروز سرخوش‌نهاد از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز که با سوءاستفاده از اعتماد همکارش اقدام به خالی کردن حساب بانکی وی کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرخوش‌نهاد در تشریح این خبر گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که برداشت‌کننده غیرمجاز، با استفاده از رمز دوم کارت عابر بانک اقدام به خرید کالا کرده که با انجام تحقیقات فنی، هویت متهم شناسایی و مشخص شد وی همکار شاکی در یک شرکت خصوصی است.

سرخوش‌نهاد ادامه داد: متهم در بازجویی های‌اولیه بیان کرد، شاکی از همکاران من است و چندی پیش برای وی خرید انجام دادم که شماره کارت و رمز دوم نامبرده را در گوشی خود ذخیره و بعدا به صورت اینترنتی با این کارت خرید کردم.

این مقام انتظامی با بیان این‌که متأسفانه سهل‌انگاری در نگهداری کارت و اطلاعات بانکی موجب بروز چنین پرونده‌هایی می‌شود، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران نگذارید و در صورت نیاز به این کار، حتما بعد از دریافت کارت در کوتاه‌ترین زمان ممکن رمز اول و دوم کارت بانکی خود را تغییر دهند.

وی با اشاره به اینکه رمزگذاری چندین کارت با یک رمز نیز اشتباه بوده و متأسفانه بعضی شهروندان برای چندین کارت، یک رمز بانکی انتخاب می‌کنند، افزود: تغییر دروه‌ای رمز‌های کارت بانکی یک ضرروت است و نباید از رمز‌هایی مثل تاریخ تولد، شمار شناسنامه یا چهار رقم اول و آخر کارت ملی استفاده کرد.

رئیس پلیس فتای استان همدان در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با جرائم مشهود در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار