کد خبر: ۶۹۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰ 24 December 2018
رئیس صمت کهگیلویه،با اشاره به افزایش همزمان قیمت نان و وزن چانه،گفت: افزایش کمی نان به کیفیت آن طلمه می‌زند.

یاسین علویان‌سوق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه،به افزایش قیمت نان در شهرستان اشاره کرد و گفت:نظر به اینکه نان کالای اصلی سبد مصرفی خانوارها به خصوص در مناطق سنتی است،در چنین شرایطی قیمت،کیفیت و کمیت آن به جد قابلیت آن را دارد که به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های مسؤولان و کارگزاران ذهن هر مدیر و متصدی را به خود مشغول کند.
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه، با بیان اینکه استاندار افزایش قیمت نان را منوط به ارتقای کمی و کیفی آن دانست،افزود:به تبع دستور استاندار و تصمیمات گرفته شده، شاهد افزایش حداقل 50 درصدی قیمت نان بودیم.
علویان‌سوق،تصریح کرد: از سوی دیگر با افزایش 60 گرمی وزن چانه،اولین عارضه و آسیب بالا رفتن چانه، جرح و معیوب نمودن جدی کیفیت نان البته نسبت به دستگاه‌های موجود را در پی دارد.
وی،با بیان اینکه در قیمت‌گذاری جدید نان،گرفتن وجه از مردم آسان اما ارتقاء کمیت و کیفیت توأم امکان‌ ناپذیر است، این موضوع را مصداق اجتماع نقیضین عنوان کرد.

این مسؤول،دومین آسیب و عارضه افزایش وزن چانه و قیمت نان را در بستر سازی و مناسب نمودن زمینه‌ها برای تکثیر عفونت کم‌فروشی و هموار شدن راه تخلفات به بهانه کیفی‌بخشی دانست.
علویان‌سوق،گفت:به همه واحدهای صنفی خبازان شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده اعلام می‌شود که ضمن تمکین و رعایت قیمت مصوب جدید باید وزن چانه را تا حدی افزایش دهند که به کیفیت لطمه نزند.
وی،تأکید کرد:هرگونه سوء استفاده از این موضوع با جزای نقدی،کسر سهمیه و تعطیلی واحد خبازی همراه خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار