درمانگاه سطح ۲ دیابت باحضور جمعی ازمسئولین شهرستان دربیمارستان امام جعفرصادق (ع) میبد افتتاح شد.
کد خبر: ۶۹۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ 27 December 2018

محمدرضا آقایی مدیرمرکزتحقیقات دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی استان یزد گفت: بیماران می‌توانند پس از غربالگری در مراکزبهداشت و دریافت خدمات اولیه درصورت نیاز ازطریق سیستم الکترونیک پرونده آن‌ها به درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی دیابت بیمارستان ارجاع می‌شود.

آقایی افزود:دراین مرحله نوبت بیمار و تاریخ وساعت مراجعه وی برای امور پزشکی مشخص می‌شود.

آقایی کاهش عوارض بیماری‌ها ازویژگی‌های ارجاع پرونده به این درمانگاه عنوان کرد و گفت: دیابتی‌ها که عوارضی مثل عوارض چشمی، قلبی، کلیوی خواهند داشت با ارجاع به درمانگاه این عوارض کنترل و هزینه درمان هم پایین‌تر خواهد آمد.

ذبیح الله برجسته مدیربیمارستان امام جعفر صادق شهرستان میبد ادامه داد: با توجه به آمار بسیار زیاد بیماران دیابت در میبد این درمانگاه در این شهرستان نیاز بود و حدود ۱۱ هزار پرونده بیمار دیابتی دربیمارستان امام جعفرصادق (ع) وجود دارد که ازسال ۱۳۷۷ تاکنون تشکیل شده و تقریبا به صورت کاغذی انجام شده است.

برجسته افزود: ازاین پس پرونده‌های بیماران دیابتی به صورت سیستماتیک ازمراکز درمانی و درمانگاه‌های سطح شهر به بیمارستان ارجاع می‌شود و نوبت به صورت الکترونیک گرفته و بهترین درمان را درحداقل زمان و کمترین هزینه برای بیماران انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: برای راه اندازی درمانگاه تخصصی سطح ۲ دیابت، سال گذشته حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تجهیزات ویژه آنژیوگرافی چشم، اوسی تی و لیزیک خریداری شده تا ازارجاع بیماران به مرکز استان جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار