مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: این استان نیازمند بودجه 50 میلیارد تومانی برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس است.
کد خبر: ۶۹۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 27 December 2018

قربانعلی شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری، درباره آخرین وضعیت سیستم‌های گرمایشی مدارس مازندران اظهار کرد: براساس بخشنامه، بخاری‌های گازی و نفتی از نظر ما غیراستاندارد و غیرایمن هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه استفاده از بخاری گازی در مکان‌های عمومی ممنوع اعلام شده، این موضوع در دستور کار قرار دارد و در حال جایگزینی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران اضافه کرد: همچنین در برخی از مناطق که اخیرا گازرسانی صورت گرفته، با استفاده از بخاری گازی هرمتیک دو جداره که مورد تایید اداره کل استاندارد بوده، در حال جایگزینی هستیم و در برخی از مدارسی که از بخاری نفتی استفاده می‌کنند درنظر داریم به سیستم پکیج گازوئیلی مجهز شوند که باید جایگزین شوند.

شیرزاد با اعلام اینکه از سال 92 تا پایان سال 96 برای جایگزینی بخاری نفتی در ۱۱ هزار کلاس درس ۵۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت، تصریح کرد: براساس برآوردهای انجام شده درحال حاضر 3 هزار و 500 کلاس درس در مازندران دارای بخاری گازی و نفتی هستند که برای جایگزینی 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی یادآور شد: همچنین برخی از مناطق کوهستانی به سیستم بخاری برقی تابشی مجهز شدند که در حال نصب هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با تأکید بر اینکه هیچ مدرسه‌ای در مازندران نداریم که در آن از بخاری هیزمی و نفتی چکه‌ای استفاده شود، خاطرنشان کرد: در مجموع تمام تلاش بر این است که همه مدارس حتی در مناطق کوهستانی به سیستم گرمایشی استاندارد و ایمن تجهیز شوند.

شیرزاد گفت: باتوجه به در پیش بودن دهه فجر، درنظر داریم به‌ مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی 40 پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش فارس، مازندران دارای بیش از 500 هزار دانش‌آموز است که در بیش از 4 هزار مدرسه و بیش از 25 هزار کلاس در حال تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار