تغییرات در شهری که روزی باغشهر خوانده می‌شد و از روستاهای مختلف تشکیل شده بود ولی به دلیل ساخت و ساز با افزایش ناگهانی جمعیت در فاصله بین سال‌های 1363 تا 1395 شکل کلانشهر به خود گرفت.
کد خبر: ۶۹۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 31 December 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ جمعیت کرج در طول این 32 سال حدود 10 برابر شده و تراکم آن نیز به 20 برابر میانگین تراکم شهرهای کشور رسیده است.

گسترش بافت مسکونی به موازات تخریب اراضی و محو شدن فضاهای سبز کرج که یکی از علل آن سیاست‌های مرکزگرایانه و مهاجرت جمعیت از اقصی نقاط کشور به تهران و کرج در طول این سال‌هاست.

تراکم بالای جمعیت در مناطق مختلف کرج یکی از تبعات این روند بوده است به طوری که تا سال 95 باید حداکثر 50 هزار نفر در منطقه کمالشهر ساکن می‌شد اما اکنون جمعیت این منطقه از 170 هزار نفر نیز عبور کرده است، یا در فردیس که اکثر مدارس با کلاس‌هایی 45 نفره تشکیل می‌شود.

بسیاری از مناطق کرج مثل حصارک بالا، صوفی آباد، حیدرآباد، اخترآباد و ... دارای بافت سنتی بودند که طی این سال‌ها در قالب بافت فرسوده توسعه یافته اند.

واقعیت این است طی سال‌های گذشته بافت فرسوده در کرج موازی با بافت مدرن شهری توسعه داشته و رشد آن متوقف نشده که این امر ساماندهی این بافت‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار