کد خبر: ۶۹۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ 31 December 2018
سرپرست اداره صنعت معدن وتجارت کهگیلویه، هرگونه افزایش قیمت نان خارج از نرخ مصوب را غیرقانونی دانست و گفت: گرانفروشان و کم فروشان به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.
سیدیاسین علویان سوق، در گفت و گو با خبرنگار صدای جنوب با اشاره به افزایش غیرقانونی قیمت نان سنگک در برخی واحدهای آزادپز شهرستان، افزود: این افزایش قیمت کاملا غیرقانونی است.
وی اظهار داشت:صبح امروز در نشست با خبازان آزادپز نان سنگک،قیمت نان  با وزن چانه ۵۵۰ گرم یک هزار و ۱۰۰تومان تعیین شد.
سرپرست اداره صنعت معدن وتجارت کهگیلویه افزود:خبازان نیز متعهد به رعایت این نرخ و وزن چانه شدند که تخطی  از آن ،جریمه ی نقدی را در پی خواهد داشت.
وی تاکید کرد:قیمت نان سنگک در نانوایی های با آرد دولتی و وزن۶۰۰ گرمی ۷۰۰تومان می باشد.
علویان سوق، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی و یا کم فروشی، در تماس با  شماره تلفن ۰۷۴۳۲۲۶۴۹۴۹ اداره صنعت ، معدن ، تجارت  ، مراتب را برای رسیدگی اطلاع رسانی نمایند.
برپایه گزارش صدای جنوب در روزهای گذشته اگرچه انواع  نان گران شد اما گویا نانوایی های کهگیلویه اعتقادی به لزوم تغییر در کیفیت و وزن نان های خود ندیده اند.
تیم صنعت معدن وتجارت کهگیلویه هرچند در این زمینه تلاش خود را دوچندان کرده اما باید پذیرفت که واحدهای صنفی نیز برای عبور از مصوبات و رعایت نکردن  منافع مشتری روش های خود را دارند که مسئولان با بازدیدهای سرزده و تیزی بیشتر تیغ جریمه میتوانند جلوی آنها را بگیرند.
البته اتفاق افتاده وتغییرنکردن کیفیت نان  به خوبی قابل پیش بینی بود، دفعات گذشته که افزایش قیمت نان در کشور و به تبع در کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان داشتیم اگرچه آن زمان نیز افزایش قیمت ها را لازمه بالا بردن کیفیت نان بیان میکردند اما آنچه در عمل اتفاق افتاد تکرار همان چرخه تولید نان بی کیفیت در استان بود.
نان های تولیدی  به نسبت نان های سایر مناطق از ضعیف ترین کیفیت برخوردارند، وزن و اندازه نان ها نیز ابداً استاندار و منطقی نیست، به نظر می رسد این افزایش قیمت با این نحوه تولید و عرضه نان تنها ظلم به مردم است و بس.
….و همت بیشتر علویان و همکارانش را می طلبد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار