مدیرکل کار استان البرز گفت: ۹۷.۷ درصد شاغلین خانم استان باسواد هستند و ۶۱.۵ درصد بیکاران زن فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند.
کد خبر: ۶۹۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 01 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ اسماعیل خلیلی در جلسه شورای اداری استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز تراز اشتغال مثبتی دارد و جمعیت فعال اقتصادی بیش از 800 هزار نفر است و 116 هزار نفر بیکار در این استان وجود دارد. 

وی با بیان اینکه در سال 92 اشتغال ثبت شده در سامانه تامین اجتماعی د 252 هزار نفر بود،تصریح کرد: در سال جاری این تعداد به 300 هزار نفر رسیده است، یعنی در اشتغال سامانه رسمی در طول دولت تدبیر حدود 50 هزار نفر افزایش داشتیم.

وی با بیان اینکه در طول هر سال نزدیک به هشت هزار نفر بازنشست می‌شوند، گفت: تا این لحظه دو هزار نفر کاهش اشتغال در بحث صنعت خودروسازی داشته‌ایم. 

مدیرکل کار استان البرز با اشاره به اینکه باید با فعالیت در بخش خدمات به افزایش آمار اشتغال خانم‌ها کمک کنیم، بیان کرد: جمعیت زنان البرز 49.5 درصد است که جمعیت فعال آن 133 هزار و 243 نفر هستند که از این تعداد 96 هزار  و 654 نفر شاغل هستند و 36 هزار و 679 نفر خانم بیکار هستند.

خلیلی  با بیان اینکه استان البرز استانی صنعتی است، متذکر شد: 97.7 درصد شاغلین خانم استان باسواد هستند و 61.5 درصد بیکاران زن فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند، تمرکز ما برای ایجاد شغل بانوان در خانه است و 100 میلیارد تومان اعتبار سهم مشاغل خانگی کمیته امداد، بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید است که توسط وام‌های 4 درصدی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه 77 درصد از  این بودحه  به بانوان استان البرز مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالین اقتصادی و موفق استان البرز از بانوان هستند.

برچسب ها: اشتغال ، زنان ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار