رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: آماده‌سازی هرچه سریع تر آرامستان جدید (بهشت احمدی) شیراز ضروری است زیرا دارالرحمه این شهر دیگر ظرفیت دفن میت ندارد.
کد خبر: ۶۹۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱ 01 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:قاسم مقیمی، سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: آیین نامه پیشنهادی شهرداری شیراز مبنی بر واگذاری امتیاز قبور آرامستان بهشت احمدی و بهای خدمات کفن، دفن و قبر در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی این شهر بررسی شده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر قبور در دارالرحمه شیراز چندین طبقه شده و این مکان دیگر ظرفیت دفن میت ندارد و به همین سبب راه اندازی سریع آرامستان بهشت احمدی این شهر و رفع مشکلات آن ضرورت است.
مقیمی ادامه داد: با توجه به اهمیت مباحث شرعی در آرامستان برای دفن اموات، باید به امر تملک زمین‌ها برای آماده سازی بهشت احمدی توجه ویژه شود.
وی، همچنین بر ضرورت استقرار تجهیزات به روز سردخانه، استقرار پاسگاه و مهیا کردن وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد مردم به آرامستان بهشت احمدی تاکید کرد.
سیروس پاک فطرت، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این باره به خبرنگاران ،گفت: با توجه به موقعیت و ارایه خدمات مناسب در آرامستان بهشت احمدی، باید ساز و کارهای نظارتی لازم در این زمینه تعریف شود تا افراد سودجو نتوانند فرصتی برای فروش و واگذاری قبور داشته باشند.
آرامستان کنونی شیراز (دارالرحمه) که در بلوار رحمت در جنوب شرقی شیراز واقع شده حدود 2 سده قدمت دارد و آرامستان جدید (بهشت احمدی) در فاصله 13کیلومتری شمال شرقی این شهر مستقر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار