فرماندار قم:
فرماندارقم گفت: با وجود درخواست برخی از نانوایان مبنی برافزایش نرخ نان، دلیلی برای عملی شدن این مساله وجود ندارد.
کد خبر: ۶۹۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ 02 January 2019

به گزارش تابناک قم، رضا سیار در پاسخ به سئوالی درخصوص احتمال افزایش قیمت نان در آینده با رد قاطع این مساله بیان داشت: نانوایی ها ممکن است که مطالبه و خواسته ای را برای این افزایش داشته باشند، ولی با توجه به تغییر پیدا نکردن قیمت نهاده ها و عوامل تولید این کالای مصرفی در مقایسه با سال گذشته، امیدواریم با کاهش نرخ تورم هیچگاه شاهد بالارفتن قیمت نان نباشیم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با تعداد نانوایی های بدون جواز و پروانه فعالیت درقم نیز گفت: طبق اعلام اتحادیه نانوایان قم 52 واحد نانوایی آزاد پز که پروانه های فعالیت آنها دارای مشکل است، در این استان وجود دارد، و به همین علت صاحبان آنها امکان ثبت نام در سامانه ای که به تازگی توسط غله و خدمات بازرگانی کشور راه اندازی شده را پیدا نکردند.

‌‌‌‌‌به منظور شفاف سازی و کاهش تخلفات و فساد در بخش فروش آرد از ابتدای دی ماه، فروش آرد به خبازان آزاد پز، صنف و صنعت، واحدهای نظامی و انتظامی و سایر اصنافی که از آرد آزاد استفاده می نمایند تنها از طریق سامانه فروش آرد سایر مصارف به نشانی Www.eflour.ir صورت می پذیرد.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: از این تعداد واحد نانوایی، پروانه حدود 20 واحد به دلیل ورثه ای بودن و نقل و انتقال مالکیت سند دارای مشکل است از این رو نمی توان به صراحت لفظ غیر مجاز را بر آنها اطلاق کرد، اما مشروط بر اینکه در اسرع وقت اقدام های قانونی و حقوقی لازم را انجام دهند، پروانه موقت جهت ثبت نام برای آنها صادر خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت اقدام فوری اتحادیه نانوایان استان برای رفع مشکل واحدهای مذکور گفت: در جلسه کمیسیون نظارت شورای سیاستگذاری گندم استان وضعیت 12 واحد نانوایی آزاد پز دیگر نیز بررسی و صدور مجوز برای آنها تصویب شد.

فرماندار قم با اشاره به اینکه از مجموع کل نانوایی های آزاد پز بلاتکلیف در استان هر واحدی که شرایط قانونی را رعایت کرده باشد ازپروانه فعالیت برخوردار می شود، تصریح کرد: واحدهایی که تاکنون برای پروانه دار کردن آنها اقدامی صورت نگرفته، بیش از هر چیز ناشی از بی توجهی به هشدارهای قانونی و استاندارد نبودن محل کار، تجهیزات و ابزارآلات تولید نان و رعایت نکردن اصول و موازین بهداشت فردی توسط کارگران است.

وی همچنین علت تعطیلی هر نانوایی را در درجه نخست اهمال کاری صاحب آن دانست و گفت: نانوایی هایی که برای آنها پروانه صادر نمی شود، نباید این موضوع را به حساب بی کفایتی مسئولان در توزیع آرد بگذارند، بلکه به جای این حاشیه سازی ها مشکلات واحد نانوایی خود را رفع و در تامین نان با کیفیت اهتمام و دقت جدی داشته باشند.

درحال حاضر 900 نانوایی در سطح استان قم است که 603 نانوایی دولتی بوده و از آرد یارانه ای استفاده می کنند و بقیه نانوایی های آزاد پز هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار