کد خبر: ۶۹۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 03 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  با بیان اینکه بوی نامطبوع منتشر شده در تهران که کل سطح پایتخت را در بر گرفته بود فروکش کرده است گفت : هنوز سرمنشا دقیق انتشار  بوی نامطبوع در سطح شهر تهران مشخص نشده است و با از بین رفتن بوی منتشر شده  باید این مبحث به عنوان یک پدیده زیست محیطی مورد پژوهش قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود : ارگان هایی چون سازمان آب و فاضلاب و  پسماند اعلام کردند که منشا این بو به مراکز زیر مجموعه  آنها مربوط نیست . نشت گاز و گاز فاضلاب نیز نبوده است و حال با از بین رفتن بو ، باید به عنوان یک پدیده زیست محیطی مورد تحقیق جدی قرار گیرد.

صادقی در خصوص ادعای شهروندان تهرانی که اکثرا ساکن منطقه 6 تهران بودند اعلام کرده بودند که در یکماه گذشته دو مرتبه دیگر نیز چنین بویی در وسعت این منطقه منتشر شده بود ولی چون گستردگی بیشتری در شهر نداشت آنچنان مورد توجه قرار نگرفته است گفت : تا به امروز گزارشی در خصوص انتشار گسترده بوی نامطبوع در این منطقه نداشتیم ولی در خصوص تماس های این شهروندان نیز بررسی صورت خواهد گرفت .

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران در واکنش به این خبر که گفته شده بود این بوی نامطبوع تا کرج نیز انتشار یافته  تاکید کرد : بنده در ساعت اولیه انتشار این بوی نامطبوع برای حضور در جلسه ای کرج بودم و چنین بویی را اصلا استشمام نکردم . اخبار فضای مجازی را در چنین زمان هایی نباید ملاک قرار داد و باید اخبار مراجع رسمی را جدی گرفت.

صادقی درباره اخباری مبنی بر انتشار این بو از  آتشفشان دماوند یا  ایستگاه های زیر زمینی مترو و احتمال وقوع حادثه تلخ تر  گفت : در چنین شرایطی ما ابتدا بدترین احتمالات را مدنظر قرار می دهیم . ابتدا تصور بر انتشار گاز در سطح شهر بود که خوشبختانه چنین اتفاقی رخ نداده بود . آتشنشانی نیز  احتمال وقوع آتش سوزی  بزرگ را رد کرد.مواد سمی متصاعد از کارخانجات نیز نبود .بحث آتشفشان را جدی پیگیری کردیم ،ایستگاه هایی که امروز آنجا بودند در گزارشات صبح و بعدظهر خود هیچ نشانی از تحرکات آتشفشانی خطرناک نداشتند ضمن اینکه جهت باد امروز از تهران به سمت دماوند بوده است و قطعا فرضیه فعال شدن آتشفشان صحت ندارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار