مدیرعامل آبفای البرز گفت: باید تا سال 1400 سهم البرز از منابع سطحی تا ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یابد چون اگرنتوانیم آب مورد نیاز مردم را تأمین کنیم، سایه مشکلات البرز بر سر تهران سنگینی خواهد کرد.
کد خبر: ۶۹۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 03 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ غلامرضا رضایی فر اظهار کرد: در سال  حدود 435 میلیون متر مکعب آب شرب از سدهای طالقان وکرج به تهران انتقال می‌یابد، این در حالی است که سهم کرج از آب شرب این دو سد تنها 60 میلیون متر مکعب در سال است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت منابع آبی موجود، پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده حدود ۴۰ درصد از جمعیت شهری استان با مشکل کمبود آب شرب مواجه شود.

وی توضیح داد: در تابستان امسال با اجرای برنامه‌هایی اجازه ندادیم برای مردم مشکل حادی پیش آید اما این به آن معنا نیست که مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

این مسئول ابراز کرد: باید تا سال 1400 سهم البرز از منابع سطحی تا   ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یابد چون اگر نتوانیم آب مورد نیاز مردم را تأمین کنیم، سایه مشکلات البرز بر سر تهران سنگینی خواهد کرد.

رضایی‌فر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شرایط نامناسب منابع آب‌های زیرزمینی استان گفت: منابع آب زیرزمینی استان حال خوشی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که براساس چشم انداز نباید بیش از ۱۱۰ میلیون متر مکعب در سال از آبخوان برداشت کرد، هم اکنون ۲۳۰ میلیون متر مکعب برداشت می‌شود.

مدیرعامل آبفای البرز افزود: از وزارت نیرو تقاضا داریم، ستاد بحران آبی برای البرز ایجاد کند و حداقل به میزان ۷۰ درصد آبی که از البرز به تهران انتقال می‌یابد به شکل پساب جهت تغذیه سفره‌های زیرزمینی به البرز بازگردد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار