تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت : 70 درصد واحدهای مسکونی این استان اکنون دارای سند مالکیت هستند.
کد خبر: ۶۹۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 03 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- سهراب رئیسی در شورای اداری شهرستان بروجن تاکید کرد : این استان 80 هزار واحد مسکونی در حوزه روستایی دارد و تاکنون 40 هزار واحد مسکونی در روستاهای چهارمحال و بختیاری با 4 هزار و 600 میلیون ریال تسهیلات کم بهره بلند مدت مقاوم سازی شده است.
وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید 12 هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه های مختلف روستایی استان هزینه شده است ، که یکهزار و 500 میلیون ریال آن مختص شهرستان بروجن است.
رئیسی یادآور شد : هم اینک افزون بر 200 هزار نفر از جمعیت 370 هزار نفری روستای چهارمحال و بختیاری در خانه های ایمن و مقاوم زندگی می کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تخصیص قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی از سوی دولت تدبیر و امید اظهار داشت: در این طرح بیش از یک میلیون و 600 هزار مترمربع سطوح معابر روستایی استان آسفالت و بهسازی شد.
وی گفت: در دوران فعالیت نظام جمهوری بیش از 15 هزار قطعه زمین با قیمت حداقلی و حتی رایگان به روستائیان واگذار شده است.
رئیسی تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری به متقاضیان شهرها و روستاهای زیر پوشش این نهاد 500 تا 600 میلیون ریال تسهیلات کم اعطاء می کند.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری برای شهرستان بروجن در سال آینده 150 میلیارد ریال اعتبار در حوزه های مسکن و عمران روستایی پیش بینی کرده است.
رئیسی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد به شرط تامین زمین مورد نیاز، با دستگاه های اجرایی، تعاونی های مسکن و بافت های فرسوده با اختصاص تسهیلات کم بهره ساخت مسکن را ساماندهی و رونق بخشد.
چهارمحال و بختیاری 720 روستا و آبادی دارد که تمامی روستاها دارای طرح هادی هستند.
مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: ساخت صحن حضرت زهرا (س) با 227 هزار متر مربع از سوی نیروهای این استان در حال انجام و در روزهای آخر ساخت و ساز است.
حجت الاسلام والمسلمین البرز رئیسی تاکید کرد: صحن و سرای امام حسین (ع) در قسمت های اطراف و توسعه 6 متری از هر طرف به حرم مطهر نیز از سوی نیروهای و متخصصان چهارمحال و بختیاری انجام شد.
وی افزود: ساخت قسمت زیرین حرم امام حسین (ع) و استحکام حرم مطهر با عمق 8 متر و 60 سانتیمتر به دست نیروهای متخصص استان صورت گرفت.
رئیسی تصریح کرد: 200 کارشناس خبره معماری و سازه از چهارمحال و بختیاری در این قسمت فعالیت کردند.
وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری امسال تاکنون 86 نیروی انسانی متخصص به عتبات عالیات اعزام کرده است.
مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هر فرد اعزامی از استان به عتبات عالیات یک ماه فعالیت رایگان دارد.
وی گفت : برای تامین بخشی از هزینه های صحن عقیله بنی هاشم تاکنون 25 فرش دستباف در 19 کارگاه شهرستان بروجن تولید و فروخته شده است.
رئیسی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری امسال برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی 11 موکب برپا کرد.
امام جمعه بروجن نیز گفت: 22 دی امسال همایش تجلیل از خدمتگزاران آستان حسینی در این شهرستان برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا هراتی مطلق تصریح کرد: برای تامین بخشی از هزینه های صحن عقیله بنی هاشم 250 بانوی بروجنی فرش دستباف تولید می کنند.
فرماندار شهرستان بروجن نیز گفت: کارگروه های مرتبط با گرامیداشت ویژه برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در شهرستان بروجن حداکثر تا 2 هفته دیگر عملکرد خود را تهیه، تدوین، حمع بندی و ارائه کنند.
مسعود ملکی تاکید کرد : تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان بروجن موظفند تا هر چه سریع تر به وعده های خود در نشست های دولتی و مردمی عمل کنند.
ملکی تصریح کرد: فعال کردن میز خدمت دستگاه های اجرایی براساس آئین نامه و ارائه خدمات سربع به ارباب رجوع ضرورت دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه شهرکرد در بروجن یادآور شد: این ساختمان با 13 هزار متر مربع وصعت هنوز ناتمام و بلاتکلیف مانده است.
فرماندار شهرستان بروجن اظهار داشت: براساس هماهنگی صورت گرفته با مسئولان ملی و مدیران دانشگاه شهرکرد پیشنهاد شد تا این طرح به عنوان یک مرکز ملی پژوهشی تکمیل و بهره برداری شود.
شهرستان بروجن در 60کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار