مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی البرز از واگذاری ساماندهی امور اشتغال اتباع خارجی به تعدادی از كاریابی‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 06 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به حضور اتباع خارجی در استان گفت : استان البرز یکی از استانهای پر مشغله در امور اتباع خارجی می باشد و در این راستا تاکنون حدود 60 هزار نفر از اتباع خارجی در البرز شناسایی گردیده اند که بخشی از انها دارای گذرنامه و بخشی نیز دارای کارت آمایش می باشند.

وی همچنین در خصوص دفاتر کفالت و اقامت اتباع خارجی گفت : در دفاتر کفالت و اقامت اتباع خارجی امور مرتبط با کارت آمایش ،تمدیدگذرنامه  ومراودات اتباع خارجی در ایران انجام می پذیرد وساماندهی اتباع،شناسایی ونظام مند کردن آنها نیز برعهده وزارت کشور ودفاتر کفالت می باشد .

مهندس خلیلی در خصوص واگذاری وساماندهی اشتغال اتباع خارجی به موسسات کاریابیها توضیحاتی ارائه نموده و اظهارداشت : بر اساس مواد 120 تا129 قانون کار وظیفه ساماندهی اشتغال اتباع خارجی بر عهده وزارت تعاون ،کارورفاه اجتماعی می باشد ، همچنین بر اساس ماده 20 آئین ‌‌‌‌نامه اجرایی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌ ‌های غیر دولتی ، کاریابی هایی برای ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استانهای کشور تعیین و اتباع خارجی که در دفاتر کفالت شناسایی ودارای مجوزهای قانونی حضور وکار در کشور می باشند می توانند جهت امور اشتغال خود به این کاریابیها مراجعه نمایند.

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز خاطر نشان کرد :  هدف از واگذاری اشتغال اتباع خارجی به تعدادی از دفاتر کاریابی در البرز؛ ساماندهی ونظام مند کردن اشتغال اتباع خارجی دارای مجوز قانونی و مقابله با اشتغال غیرقانونی آنان ومشکلات در این خصوص در استان است که با نظارت جدی این اداره کل وتعامل موثر با نهادهای نظارتی مربوطه استان اجرایی می گردد.

وی تصریح کرد : از دیگر اهداف این طرح آن است که کارفرمایان موظف گردند برای استفاده  از نیروی کار اتباع خارجی فقط از افرادی استفاده نمایند که دارای مجوزهای قانوني لازم برای اشتغال و اقامت در ایران باشند و دراین راستا  با این کارگران تبعه خارجی مجوز دار نیز در صورت حوادث ناشی از کار ویا برخورداری از مزایا مانند کارگران مشمول قانون کار ایرانی رفتار می گردد.

مهندس خلیلی در پایان گفت : با بررسی های بعمل آمده در حال حاضر مقرر گردید 4 کاریابی در مناطقی از استان البرز امور اشتغال اتباع خارجی را عهده دار گردند وازمدیران این مراکز کاریابی انتظار می رود با حساسیت و دقت نظر کامل وبا هماهنگی کامل با این اداره کل ونیز سایر نهادهای نظارتی مرتبط استانی در خصوص مسائل هویتی این افراد برای اشتغال آنان اقدام نمایند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار