عزیز الله شهبازی گفت: برای اولین بار در بودجه سال ۹۸ متوسط اعتبارات البرز ۱۰ درصد افزایش یافته در حالی که این میزان در بودجه متوسط کشوری ۸ درصد است.
کد خبر: ۷۰۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 06 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ عزیز الله شهبازی استاندار البرز در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از همان ابتدای حضور در البرز به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  علاقمند بودم تا در جلسات مختلف انجمن های هنری، فرهنگی حضور یابم ولی حجم کار این فرصت را به ما نداد.

وی افزود: اینک از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار برنامه نشست های مختلف در این حوزه هستم.

شهبازی به اهداف برپایی این نشست اشاره کرد و گفت: قصد داریم با چنین نشستی از راهنمایی ها، ارشاد و توصیه های فعالان عرصه فرهنگ، ارشاد، هنر و رسانه بهره ببریم.

وی ادامه داد: مواردی که از سوی افرادی که به نمایندگی از انجمن خود صحبت کردند را یادداشت کرده و به طور قطع پیگیری خواهیم کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه بیشتر مشکلات و کمبودهایی که مطرح شد در حوزه امکانات سخت افزاری بود، گفت: تمام توان خود را در راستای ارتقاء بسترهای فرهنگ، هنر و رسانه خواهیم گذاشت.

شهبازی با تاکید بر اینکه مدیرکل اجتماعی استان موظف به پیگیری و رسیدگی به مشکلات و موانع هنرمند در بحث بیمه است، گفت تمامی استاندارانی که در گذشته به گفته سخنرانان، وعده داده ولی در عمل اقدامی نکرده اند، هدفشان خدمت در این عرصه بوده اما محدودیت های فراوانی سر راه قرار داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و هنری، چندین دستگاه متولی هستند ولی بازوی فرهنگی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید گردش کار این حوزه را اعلام کند.

استاندار البرز به بودجه البرز در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در استان البرز در بودجه ۹۸ متوسط اعتبارات البرز  ۱۰ درصد افزایش یافته در حالی که متوسط افزایش بودجه کشوری ۸ درصد است.

نماینده عالی دولت در استان البرز  عنوان کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید گردش کار دقیقی از روند اقدامات فرهنگ، هنر و رسانه ارائه دهد چراکه با توجه به افزایش اختیارات استانداران در بودجه، می توان با توجیه مناسب، بودجه لازم را اختصاص و افزایش داد.

استاندار البرز به خدمات شهرداری ها به عنوان نهادهایی که در حوزه فرهنگی، اجتماعی فعالیت می کنند اشاره کرد و گفت:در روزهای آینده تفاهم نامه ای در راستای همکاری و حمایت از انجمن های فرهنگی و هنری با شهرداری های کرج و فردیس منعقد می شود.

وی اضافه کرد: کارگروه ویژه ای نیز با هدف پیگیری مصوبات حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه تشکیل می شود.

شهبازی با تاکید بر اینکه علاقمند به حضور در نشست های انجمن های حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و تا جای ممکن این اقدام را عملی خواهم کرد، گفت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار که ظرف چند روز آینده منصوب می شود، این ماموریت را به جد انجام خواهد داد.

استاندار البرز  گفت: امید است این نشست ها استمرار پیدا کند و همچنین به طور پیگیری مصوبات این نشست و وعده هایی که داده می شود خواهیم بود.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند و به شدت به مسئولیت رسانه ها و گردش آزاد اطلاعات عقیده راسخ دارم، ‌گفت: مدیران خود را موظف به همکاری، تعامل و حفظ حرمت اصحاب رسانه کرده و در مقابل از فعالان این عرصه انتظار می رود که در فضایی آرام و متعادل، موضوعات خود را مطرح کرده و پاسخ دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار