در دیدار سرکنسول عراق در اهواز با مدیر کل امور اتباع خوزستان مطرح شد
جلسه نماینده دفتر وزارت امورخارجه در خوزستان، سرکنسول عراق در اهواز و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری با محوریت «رسیدگی به امور اتباع عراقی پناهنده در خوزستان و تردد اتباع عراقی در خوزستان» برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ 06 January 2019

فیصل سهیل صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور نماینده دفتر وزارت امور خارجه در خوزستان و با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری با محوریت «رسیدگی به امور اتباع عراقی پناهنده در استان خوزستان و تردد اتباع عراقی در استان خوزستان» برگزار شد، اظهار کرد: دو کشور عراق و ایران اشتراکات زیادی دارند و این اشتراکات سبب نزدیک‌تر شدن روابط دو کشور شده است.

با حمایت جمهوری اسلامی ایران داعش را از عراق خارج کردیم

وی بابیان اینکه ما تلاش‌ها و زحمات جمهوری اسلامی ایران در امر استقرار عراق و جنگ با داعش را هیچ‌گاه از یاد نخواهیم برد، افزود: با حمایت مقام معظم رهبری و حضور همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران، گروهک تکفیری داعش را از کشور عراق خارج کردیم و دوباره امنیت به کشور عراق برگشت.

سرکنسول عراق در اهواز، لازمه برقراری امنیت و رشد دو کشور حمایت و تقویت روابط عنوان کرد، و افزود: خوزستان یک استان بااهمیت برای ما به شمار می‌رود؛ تلاش می‌کنیم در امر تجارت، زیارت عتبات در دو کشور و تردد مردم دو کشور مراودات با استان خوزستان را بیش‌ازپیش افزایش دهیم.

سهیل با تقدیر از اداره کل اتباع خوزستان در رابطه با پذیرش پناهندگان عراقی زمان جنگ و خدمات ارائه‌شده به آنان بیان کرد: اینکه پناهندگان جمهوری اسلامی ایران را برای سکونت و اقامت انتخاب کردند، به‌واسطه اسلامی بودن این کشور و داشتن مشترکات زیاد و رأفت اسلامی است.

5 هزار نفر از اتباع عراقی در خوزستان سکونت دارند

در ادامه این جلسه حمید سیلاوی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان اظهار کرد: بیش از 5 هزار نفر از پناهندگان اتباع عراقی در خوزستان سکونت دارند و از تمامی امکانات مانند دیگر هم‌وطنانمان استفاده می‌کنند.

وی افزود: اداره اتباع خوزستان تمام تلاش خود را جهت خدمات‌رسانی به اتباع عراقی مقیم استان خوزستان انجام داده به‌طوری‌که همه آنان در حال حاضر می‌توانند از خدمات آموزشی، بهداشت و درمان، اشتغال، آموزش فنی و حرفه‌ای، سوادآموزی، بیمه سلامت و سایر خدمات استفاده کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان با اشاره به همکاری دولت عراق در پذیرش بیش از 148 هزار نفر از اتباع خارجی از حدود 40 کشور جهان به مراسم اربعین حسینی (ع) از طریق مرزهای شلمچه، چذابه و مهران عنوان کرد: تلاش و سازمان‌دهی برای حضور مستمر اتباع خارجی جهت زیارت عتبات عالیات می‌تواند زمینه‌ساز بهبود روابط بین مسلمانان و کشورهای اسلامی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این دیدار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان در زمینه تأیید گواهی‌های ولادت، فوت و سکونت پناهندگان عراقی، تسهیل تردد مزدوجین اتباع عراقی با اتباع ایرانی، رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران توسط اتباع عراقی مقیم و گردشگران و همچنین تشویق در جهت بازگشت داوطلبانه اتباع عراقی مقیم کشورمان از سرکنسول عراق در اهواز درخواست همکاری کرد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار