مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: اداره فرهنگ و ارشاد به دلیل نبود اعتبارات کافی مسیر حرکت خود را به کندی طی می‌کند و ما خواستار تحقق اعتبار استانی حوزه فرهنگ و ارشاد هستیم.
کد خبر: ۷۰۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 07 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ ناصر مقدم مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در نشست خبری با اصحاب‌رسانه که در سالن جلسات ارشاد برگزار شد، با بیان اینکه برنامه‌ چهارساله استان تدوین و به وزارتخانه مربوطه ارسال شده است، اظهار داشت: احیای شورای فرهنگ عمومی در استان البرز پس از دو سال یکی از اقداماتی است که طی یک سال گذشته به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه یک سال از عمر فعالیت خود در استان می‌گذرد، افزود: طی این مدت برگزاری موسیقی صحنه‌ای در سطح استان با هدف ایجاد نشاط انجام شده است.

مدیرکل اداره ارشاد استان البرز با تأکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های فرهنگی در استان در دستورکار قرار گرفته است، گفت: انجمن‌های فرهنگی و هنری نیازمند توجه جدی است.

مقدم با اشاره به اینکه فارغ از هر نوع جنجال در این اداره فعالیت می‌کنیم و از ناآرامی به دور خواهیم بود، ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر استان با توجه به نبود اعتبارات با مشکل مواجه است، همه اعتبارات هزینه امور جاری می‌شود.

وی اضافه کرد: سعی داریم کمبود اعتبارات را از وزارتخانه تأمین کنیم اما امیدواریم استان نیز به وظیفه خود در راستای تأمین بودجه رسیدگی کند.

مدیرکل اداره ارشاد استان البرز در ادامه با بیان اینکه سعی داشته‌ایم طی یک سال اخیر طبق قانون رفتار کنیم، یادآور شد: ممکن این رویکرد با روحیه خیلی‌ از افراد خوشایند نباشد اما ما این روش را پیش گرفته‌ایم و طبق هدف وزارتخانه شفاف‌سازی در دستورکار ما قرار خواهد داشت.

مقدم ضمن تأکید بر اینکه همه افراد باید نقش خود را در استان ایفا کند، گفت: باید تعامل کافی با همه دستگاه‌ها داشته باشیم تا به اهداف خود برسیم.

وی از انعقاد تفاهم‌‌نامه با ادارات اشاره کرد و افزود: اداراتی همچون اداره زندان‌ها، فرمانداران و سایر ادارات خدمات‌رسان مشمول این تفاهم‌نامه شدند.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان البرز از رسیدگی به معضلات و مشکلات هنرمندان و فعالان فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: اقداماتی همچون تحقق بیمه این اقشار در دستور کار قرارگرفت.

مقدم در ادامه به اهمیت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تاکید کرد و گفت: جشنواره فیلم فجر، طراحی پوستر و انجمن هنرهای تجسمی در این ایام برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری نشست‌های تخصصی در راستای تبیین اهداف انقلاب خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌هایی همچون کتابخوانی، شعرخوانی، نمایش و بسیاری دیگر همزمان با جشن انقلاب توسط این اداره برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار