استاندار فارس گفت:با آرزوی توفیق برای خدمتگزاری به مردم استان، افزود: من اعتقاد راسخی به دانشگاه ها و به ویژه دانشگاه علوم پزشکی دارم که به عنوان یک سرمایه اساسی در استان به شمار می رود و علاوه بر اینکه باید حفاظت شود و توسعه پیدا کند، بتوانیم بهره مندی مناسبی برای کشور و در سطوح بین المللی و منطقه ای از خدمات این دانشگاه داشته باشیم.
کد خبر: ۷۰۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 12 January 2019

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با رییس و اعضای هیات دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با آرزوی توفیق برای خدمتگزاری به مردم استان، افزود: من اعتقاد راسخی به دانشگاه ها و به ویژه دانشگاه علوم پزشکی دارم که به عنوان یک سرمایه اساسی در استان به شمار می رود و علاوه بر اینکه باید حفاظت شود و توسعه پیدا کند، بتوانیم بهره مندی مناسبی برای کشور و در سطوح بین المللی و منطقه ای از خدمات این دانشگاه داشته باشیم.

او دنیای امروز را دنیای اندیشه، فکر، علم و دانش خواند که نمی توان سرمایه گذاری چندانی بر روی منابع سنتی مانند نفت، گاز و معادن داشت، بلکه باید با تسهیل شرایط به کمک آن ها، بتوانیم در زمینه های دانش سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم.

استاندار فارس ادامه داد: استانداری حامی دانشگاه علوم پزشکی است و هر نوع حمایتی که در چهارچوب قوانین و در محدوده اختیارات ما باشد برای رفع مسایل مختلف و توسعه کارهای دانشگاه در سطوح ملی و استانی، انجام می شود.

دکتر رحیمی گفت: تامین سلامت و درمان در بیشتر نقاط دنیا یک کار حاکمیتی است؛ اما اعتقاد دارم آنجایی این بخش ها شکوفا می شود که به سمت و سوی بخش خصوصی سوق یابد و بخش های کلان و عمومی بیشتر به سمت و سوی سیاست گذاری، نظارت، هدایت، کنترل و ارزیابی حرکت کند.

او همچنین با تاکید بر جذب دانشجویان خارجی، اضافه کرد: با این اقدام علاوه بر کسب درآمد برای دانشگاه، سفیران فرهنگ و دانش کشور در سایر نقاط دنیا نیز خواهیم داشت.

اهمیت توجه به نیک اندیشان حوزه سلامت و تقدیر از آنان برای مشارکت و سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان، محور دیگری از صحبت های استاندار فارس در این دیدار بود.

رحیمی با اشاره به اهمیت اجرای قوانین و مقررات دانشگاه در زمینه های مختلف، گفت: ارتقای سطوح بهداشتی و درمانی با رعایت اصول و معیارهای دانشگاه انجام می شود؛ باید برای مردم حرف قانع کننده داشته باشیم و الزامات دانشگاه به زبان ساده و مردمی به مردم ارایه شود تا از سوی آنان پذیرفته شود.

 

تاکید دیگر استاندار فارس در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه، ترویج نشاط و سلامتی در بین دانشجویان بود و آن را زمینه پویایی، پیشرفت علمی و مسوولیت پذیری های آینده دانست.

او توجه به تشکل های دانشجویی اعم از سیاسی، صنفی، ورزشی و محیط زیستی را فرصتی برای تمرین مسوولیت پذیری در قشر جوان جامعه برشمرد و افزود: از طرح ها، ایده ها، راهنمایی ها و نقدهای سازنده استقبال می کنیم، نقدها می تواند راهگشا باشد و همه ما را تکمیل کند؛ باید تلاش کنیم تا از ایجاد چالش ها جلوگیری کنیم و مسایل را برطرف کنیم.

دکتر رحیمی راهکار پیشبرد پروژه های عمرانی را نیز اولویت بندی بر حسب نیاز جامعه عنوان کرد.

او از برگزاری نشست های دوره ای و بازدید از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مسیر پیشبرد اهداف خبر داد.

تلاش مجموعه دانشگاه برای ارایه خدمات مناسب به مردم

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز در این دیدار با اشاره به نیاز دانشگاه ها به توجه خاص، گفت: حوزه خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای گستردگی فراوان بوده و همه حیطه های مرتبط با سلامت مردم در همه نقاط استان، از مناطق روستایی و با کمک بهورزان تا سطوح بالای مدیریت سلامت مردم را در بر می گیرد.

دکتر علی بهادر ادامه داد: از ابتدای سال با وجود مسایل مختلف، با صرفه جویی در منابع، مدیریت هزینه ها و حذف هزینه های غیرضروری بر چالش های بسیاری غلبه کردیم و با تلاش و مدیریت مجموعه دانشگاه، موفق شدیم تا از خدمات دهی به مردم کاسته نشود و ارائه تمامی خدمات به نحو شایسته صورت گیرد.

او در حیطه تجهیزات پزشکی و دارو نیز افزود: با وجود افزایش تورم، خریدها انجام می شود تا خدمات دهی به خوبی صورت گیرد؛ همچنین تلاش شده با کنترل هزینه ها، پرداخت ها به اساتید و کارکنان دانشگاه بدون مشکل انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین بر اهمیت کارهای پژوهشی تاکید کرد و خواستار حمایت از توسعه پژوهش در دانشگاه شد.

در ادامه این نشست که امروز؛ بیستم دی در استانداری فارس، برگزار شد، معاونان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز حوزه های تحت مدیریت خود را به استاندار فارس معرفی کرده و اولویت های بهداشت و درمان استان را با این مقام مسوول، در میان گذاشتند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار