انتشار آگهی های دولتی در انحصار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
دیوان عدالت اداری با صدور رایی بر قانونی بودن ارسال آگهی های عمومی و دولتی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتشار در مطبوعات تاکید کرد.
کد خبر: ۷۰۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷ 18 January 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اعلام داشت: در پی شکایت یکی از وکلای یزدی، هیئت تخصصی اداری و امور عمومی ديوان عدالت اداری، به قانونی بودن ارسال آگهی های کليه ارگانهای دولتی و عمومی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رأی داد.

جوادیان زاده افزود با توجه به اهميت حمايت از نشريات محلي و نگاه عادلانه به آنها ،توزيع و نشر آگهي هاي دولتي و اجراي آنها در داخل و خارج از کشور به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است. جواديان زاده افزود :  بر این اساس تمامی  آگهي هاي دولتي بايد از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ادارت کل ارشاد استاني توزيع شود.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با هدف حمايت از نشريات محلي  بر اساس جدول و به صورت عادلانه و به نوبت آگهي به نشريات مختلف مي دهد .

جواديان زاده  با اشاره به مشکلات اقتصادي وگرانی کاغذ  گفت: نشريات استاني نياز به حمايت ويژه دارند و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تلاش مي کند  با حمايت از اين نشريات  فرهنگ ساز به استمرار فعاليت آنها کمک کند.
 مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزدهمچنين گفت :تا کنون آگهي هاي مناقصه اي صرفا به روزنامه ها داده مي شد اما الان طبق قانون تصريح شده و ضروري است که به غيراز روزنامه ها سفارشات به هفته نامه ها و دو هفته نامه هاي استاني در دستور کار دستگاههاي اجرايي قرار گيرد.
  شایان ذکر است عليرغم الزامي بودن ارسال آگهي هاي ارگان هاي دولتي و عمومي به وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی براي درج در کليه نشريات کشور، بسياري از نهادها و دستگاه هاي اجرايي چندان توجهي به آن ننموده و اغلب در نشريات وابسته به خود اقدام به انتشار آگهي مي کنند. انتشار آگهي هاي دانشگاه آزاد در روزنامه فرهيختگان، آگهي هاي سازمان هلال احمر در روزنامه شهروند و آگهي هاي شهرداري تهران در روزنامه همشهري که همگي روزنامه هاي وابسته به اين ارگانها هستند، از جمله این موارد است. 
تداوم اين روند آنهم در شرايطي که مطبوعات کشور خصوصا نشريات بخش خصوصي و غير وابسته به نهادهاي دولتي و عمومي با بحران شديد مالي دست و پنجه نرم مي کنند با اعتراض اهالی مطبوعات مواجه شده است.
با رای دیوان عدالت اداری، نهادها و دستگاه های دولتی از جمله دادگستري ها، بانکها، بيمه ها و شهرداري ها  موظف به ارسال آگهی های خود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهند بود.

در اقدامات اخیر نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزیر کشور  به شماره ۹۷/۴۰۰۸۱۷_۹۷/۱۰/۲۱ به شرح زیر ارسال شده است:

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور
با سلام و احترام
به استحضار میرساند دیوان عدالت اداری به موجب دادنامه شماره ۹۷۰۹۹۷۰۹۰۶۰۱۲۵۱ مورخ۹۷/۰۸/۲۰( پیوست) الزام تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله موسسات عمومی غیردولتی به درج آگهی های مطبوعاتی از طریق وزارتخانه را قانونی و مطابق با بند ۵ از ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانسته است، لذا خواهشمند است دستور فرمایید الزام قانونی یاد شده از طریق استانداری ها به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و‌ شوراها و‌شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شود تا برای انتشار کلیه آگهی های خود صرفاً از طریق اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در تهران و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سایر استان ها اقدام گردد.
سید عباس صالحی
رونوشت :
جناب آقای دکتر سلطانی فر معاون محترم امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی برای اطلاع
جناب آقای دکتر احمدی مشاور محترم وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی برای اطلاع
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار