خطیب نماز جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر بازار و اقتصاد شهر، تصریح کرد: دیده شده محصولی که تولید شهر ماست در شهرهای دیگر ارزان‌تر از جهرم عرضه می‌شود.
کد خبر: ۷۰۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ 18 January 2019

تابناک فارس به نقل  از فارس:حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نمازجمعه این شهرستان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در سالروز شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام 13 قول وجود دارد اما مورخان قبول دارند که شهادت ایشان بعد از رحلت پیامبر(ص) بوده است.

وی افزود: اما دو قول است که از شهرت بیشتری برخوردار بوده که یکی از آن‌ها 75 روز و دیگری 95 روز بعد از ارتحال پیامبر(ص) است.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه نامگذاری ایام شهادت حضرت زهرا(س) به دهه فاطمیه که در برخی محافل از آن یاد می‌شود اشتباه است، گفت: برخی در حالی اصرار دارند دهه فاطمیه درست کنند که تعبیر از دهه تنها مربوط به ایام شهادت امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه که در شهر ما مرسوم است سه روز در دهه نخست و سه روز در دهه دوم به عزاداری و سوگواری حضرت زهرا(س) اختصاص دارد؛ گرچه حفظ حرمت ایام فاطمیه نیز تاکید شده است.

امام جمعه جهرم همچنین با اشاره به رحلت بهجت افراز جهرمی که به ام‌الاسرای ایران شهرت داشت، بیان کرد: این بانوی بزرگوار که افتخاری برای شهر جهرم بود به مدت 18 سال مسوولیت اداره اسرا و مفقودین هلال‌احمر کشور را بر عهده داشت و آنقدر صادقانه خدمت کرد که مرحوم ابوترابی وی را ام‌الاسرار ایران نامید.

وی ادامه داد: بهجت افراز با وجودی که سال‌ها از شهر و دیارش دور بود اما خدمات ارزنده‌ای برای شهرش کرد و در بازسازی مراکز آموزشی و مذهبی کوشا و نام نیکی از خود به یادگار گذاشت.

خطیب نماز جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر بازار و اقتصاد شهر، تصریح کرد: دیده شده محصولی که تولید شهر ماست در شهرهای دیگر ارزان‌تر از جهرم عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جهرم در تولید مرغ، تخم مرغ و گوشت مقام برتر استان را در اختیار دارد اما روزانه از این شهر شاهد قاچاق این تولیدات هستیم، گفت: نهادهای نظارتی شهرستان باید در این زمینه و مقابله با قاچاق فعال‌تر باشند.

مدبر ادامه داد: همچنین از دادستان شهر می‌خواهیم نظارت بیشتری داشته باشد تا در مسئله گرانی و برخورد با آن چاره‌ای اندیشیده شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به اینکه رهبری انقلاب بارها فرموده‌اند اگر می‌خواهیم مقابل فرهنگ غرب بایستیم باید روی فرهنگ خود سرمایه‌گذاری کنیم، تاکید کرد: باید سرمایه‌های نیاکان خود در قبل و بعد اسلامی را حفظ کنیم.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه هویت ملی و مذهبی را نباید گذاشت به نابودی کشیده شود، گفت: باید کاری کنیم تا جوانان شهرمان به جهرمی بودن خود افتخار کنند.

وی با اشاره به اینکه نوع نگاه‌ها به آثار قدیمی شهرمان باید تغییر کند، خاطرنشان کرد: گرچه این آثار مربوط به دوران ظلم ستمگران بوده اما ساخته دست مردم این دیار است که باید حفظ و از ان نگهداری شود.

مدبر با اشاره به اینکه آثار به جا مانده از گذشتگان به نوعی ابزار عبرت است، گفت: وظیفه داریم آثار به جا مانده از نیاکان را حفظ و در راستای نگهداری از این سرمایه‌های ملی تلاش کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار