مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری همدان گفت: خواستار نظارت خانه مطبوعات بر رسانه ها، نشریات و مجوز‌هایی که به آن‌ها اعطا می‌شود شد.
کد خبر: ۷۰۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ 18 January 2019
اسدالله ربانی‌مهر گفت: انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی‌های همدان بهمن ماه برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، ربانی‌مهر در مجمع عمومی شورای هماهنگی روابط عمومی استان همدان اظهار داشت: استاندار همدان تاکید بسیار بر روابط عمومی و اطلاع رسانی دارد ضمن اینکه در آستانه جشن ۴۰ سالگی انقلاب در فضای فعلی جامعه اطلاع‌رسانی اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه سه محور اصلی مدیر، روابط عمومی و رسانه را داریم که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده شود عنوان کرد: باید بین مدیران و رسانه‌ها سعی بر ارتباط و تعامل داشته باشد و هر سه محور در راستای تقویت اطلاع‌رسانی استان تلاش کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری همدان بیان کرد: سند اطلاع‌رسانی استان با همکاری مسئولان روابط عمومی آماده شده و اجرای این سند باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

ربانی‌مهر با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در راستای خدمت رسانی به مردم بوده است افزود: از مدیران روابط عمومی می‌خواهم اطلاع‌رسانی در ایام دهه فجر، با توجه به شرایط موجود امسال و تحریم‌ها به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مدیر یا مسئول روابط عمومی نباید بگوید در فضای مجازی حضور دارم و بس، بلکه در حوزه اطلاع رسانی اکتفا به یک رسانه یا فضای مجازی کافی نیست.

 مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری همدان با بیان اینکه از روابط عمومی فرمانداری‌های برخی شهرستان‌ها راضی نیستم افزود: اقدامات بسیاری در دولت انجام می‌شود، ولی اطلاع رسانی برخی روابط عمومی‌ها ضعیف است.

وی خواستار نظارت خانه مطبوعات بر رسانه ها، نشریات و مجوز‌هایی که به آن‌ها اعطا می‌شود شد.

فعالان فضای مجازی را به نشست خبری دعوت نکنید

مدیرعامل خانه مطبوعات همدان نیز اظهار داشت: سند اطلاع‌رسانی استان سند جامع و کاملی است که از مدیران دستگاه‌ها در خواست می‌کنیم تا این سند را به طور تمام اجرایی کنند تا مشکلات بر سر راه اطلاع رسانی استان حل شود.

مهرداد حمزه با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌ها در طول سال کمترین ارتباط را با رسانه‌ها برقرار می‌کنند گفت: متاسفانه بسیاری از مدیران روابط عمومی ناشناخته هستند و این به سبب عدم برقراری تعامل با رسانه‌های استان است.

مدیرعامل خانه مطبوعات همدان با بیان اینکه درخواست داریم تا اشتراک نشریات کاهش پیدا نکند بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال وضعیت پرداختی اشتراک روزنامه‌ها نشریات زودتر روشن شود، در حالی که همیشه ادارات این موضوع را به روز‌های آخر سال موکول می‌کنند.

حمزه عنوان کرد: وزارت ارشاد تعرفه آگهی‌های دولتی را ابلاغ کرده و تقاضا داریم این تعرفه آگهی‌ها رعایت شود و دستگاه‌ها آگهی‌های خود را بین نشریات تقسیم کنند نه همانند برخی ادارات که تنها با یک روزنامه خاص کار می‌کنند. برخی از روابط عمومی دستگاه‌ها به صورت مستقیم وارد عمل شده و با قیمت توافقی آگهی‌ها را به برخی رسانه‌ها می‌دهند که باعث مشکلاتی شده است.

وی در ادامه خطاب به مدیران روابط عمومی گفت: فضایی باب شده که در نشست خبری ادارات از فعالان فضای مجازی دعوت می‌کنند در حالی که این افراد خبرنگار نیستند و در خانه مطبوعات استان نیز هیچ سابقه و پرونده‌ای ندارند، خواهش می‌کنیم این افراد را به نشست‌های خبری دعوت نکنید.

مدیرعامل خانه مطبوعات همدان عنوان کرد: رسانه رسمی شامل نشریه محلی، پایگاه خبری محلی، روزنامه سراسری، خبرگزاری می‌شود در حالی که برخی دستگاه‌ها خبر‌های خود را به برخی از کانال‌های مجازی می‌دهند که همین موضوع توهین به خبرنگاران است.

وی با اشاره به فرا رسیدن جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: چند بخش برای پرداختن به انقلاب اسلامی در رسانه‌ها مد نظر قرار گرفته است که مرور خاطرات انقلاب و انقلابیون، ارائه دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی از سوی دستگاه‌های اجرایی و معرفی چهره‌های انقلابی در استان به عنوان برند استان مطرح است.

حمزه تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی دستاورد‌های انقلاب را در قالب گزارشی در اختیار رسانه‌ها قرار دهند ضمن اینکه در همدان مجاهد انقلابی همچجون شهید همدانی، جوان مومن انقلابی، چون شهید احمدی روشن، بانوی انقلابی، چون مرحومه دباغ و ... را داریم که می‌توان این چهره‌ها را به عنوان برند انقلاب همدان معرفی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار