معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز دردومین همایش مدیریت سبز که به مناسبت روز ملی هوای پاک در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، گفت: البرز سه درصد خاک و پنج درصد جمعیت کشور را دارد و در حالیکه که کرج تنفس گاه تهران بوده اما اکنون خودش نمی تواند به خوبی تنفس کند.
کد خبر: ۷۰۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 19 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مهدی جوهری تاکید کرد که این تنفس گاه را با شهرک های صنعتی و نیروگاه ها به خطر انداختیم.
وی با اشاره به شعار امسال هفته هوای پاک که « هوای پاک، مسئولان و مردم » می باشد، گفت: باید یک کاری کنیم که این شعار محقق شود و برای رسیدن به این هدف ابتدا باید مسئولان پای کار بیایند و مسایل زیست محیطی همچون استفاده نکردن از خودروی شخصی را رعایت کنند بعد از مردم انتظار داشته باشیم.
وی افزود: در برنامه پنج ساله ششم توسعه نیز به مسایل محیط زیست اشاره شده ولی در بند غ ماده 38 یک مشکلی دارد که هر کارخانه ای و هر صنعتگری بخواهد کاری انجام دهد باید از محیط زیست استعلام بگیرد و باید این سازمان نیز ظرف مدت 2 ماه پاسخ دهد و اگر نداد کارخانه کارش را شروع کند.
جوهری ادامه داد: انباشت قوانین داریم ولی اراده ها ضعیف است که اراده های مسئولین باید پای کار بیاید و مسئولین ریل گذاری کنند و دستگاه ها و مردم مطابق با آن حرکت کنند. 
وی اظهار داشت: باید به مسایل زیست محیطی اعتقاد داشته باشیم و شعار ندهیم و در استان باید زیرساخت ها همچون ناوگان عمومی قوی تامین شود تا از وسیله شخصی استفاده نکنند.
وی گفت: در قانون قضا آمده که تهدید بهداشت عمومی جرم است به این دلیل باید معاینه فنی را جدی بگیریم و آن را به صوری انجام ندهیم.
جوهری اضافه کرد: در بحث توسعه فضای سبز برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز می توانیم از ظرفیت محکومین رای باز در حوزه کاشت نهال استفاده کنیم.
وی تاکید کرد که باید برای کاهش آلودگی هوا به باور برسیم و تا مردم به این باور نرسند که هوای آلوده سم است و موجب بیماری های زیادی می شود نمی توانیم کاری از پیش ببریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار