مدیر کل محیط زیست البرز گفت: به زودی تمام واحدهای ریخته‌گری استان به خارج از شهرها منتقل می‌شود.
کد خبر: ۷۰۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 20 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ فردین حکیمی در همایش مدیریت سبز با اشاره به تعداد روزهای پاک امسال اظهار کرد: تا پایان آذر ماه  در البرز شاهد 43 روز پاک، 213 روز سالم، 18 روز ناسالم برای گروه های حساس و دو روز ناسالم برای تمام گروه‌ها بوده‌ایم .

وی گفت: با استناد به این آمار می‌توان گفت هوای البرز در 77 درصد روزهای 9 ماه اول امسال سالم، در 16 درصد روزها پاک،   در شش درصد روزها ناسالم برای گروه‌های حساس و در یک درصد روزها هم برای تمام گروه‌ها ناسالم بوده است.

وی ادامه داد: افزایش تعداد روزهای پاک در استان حاصل اقداماتی چون نظارت دقیق بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو و انتقال واحدهای ریخته‌گری به خارج از محدوده شهری بوده است.

وی توضیح داد: تا کنون 23 واحد ریخته‌گری در استان به شهرک صنعتی اشتهارد منتقل شده و در آینده‌ای نزدیک تمام این واحدها به این شهرک صنعتی منتقل خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به نظارت بر عملکرد نیروگاه‌های استان گفت: دو نیروگاه منتظر قائم فردیس و شهید رجایی قزوین نیز به سیستم فیلتراسیون برای کاهش آلودگی هوا و سیستم پایش آنلاین لحظه ای مجهز شده‌اند.

این مسئول خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های استان برای کاهش آلودگی هوا استفاده از انرژی‌های نو است به طوری که امسال دو هزار و 400 هکتار از اراضی ملی اشتهارد توسط منابع طبیعی برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی به بخش خصوصی اختصاص یافته و تا کنون 18 مجوز زیست محیطی برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی صادر شده است.

مدیرکل محیط زیست البرز با اشاره به تعداد کانون‌های گرد غبار استان ابراز کرد: در حال حاضر 9 کانون گرد و غبار داخلی به مساحت 24 هزار هکتار در استان شناسایی شده است.

وی افزود: برای کاهش گرد و غبار در کرج باید فکری به حال تخصیص آب به تالاب صالحیه کرد، یکی از راهکارها برای کاهش گرد و غبار بحث تخصیص آب برای تالاب صالحیه است.

حکیمی ابراز کرد: این تالاب   هنوز به ثبت نرسیده و پیگیری برای حق‌آبه آن هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی گفت: در فصل تابستان دو تالاب آلله آباد قزوین و تالاب صالحیه نظرآباد خشک می‌شوند که منشأ گرد و غبار و ذرات نمک هستند.

وی گفت: باید با اجرای طرح‌های موثر از انتشار گرد و غبار از این دو تالاب تا حد امکان جلوگیری کرد و این نیازمند همکاری بین استانی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار