معدن سنگ آلاباستر در جنوب فارس کشف شد.
کد خبر: ۷۰۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 20 January 2019

تابناک فارس به نقل صدا و سیما: کارشناس مسئول امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: با مطالعات زمین شناسی و اکتشافات معدنی پتانسیل‌های مناسبی از این آلاباستر، در جنوب استان و در بخش اشکنان شهرستان لامرد شناسایی شده که با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، بخش خصوصی در حال انجام عملیات اکتشافی بوده و ذخایری از این ماده معدنی به صورت دقیق شناسایی شده است.
رضا افشاری افزود: آلاباستر شناسایی شده در اشکنان لامرد بر خلاف سایر آلاباستر‌ها کشور به دلیل ضخامت ، نزدیکی به بنادر جنوبی کشور و شرایط مناسب صادرات، مورد توجه سرمایه گذاران و بازار‌های داخلی و خارجی بوده و ظرفیت معدنی جدیدی را برای استان ایجاد کرده است.
سنگ آلاباستر با ویژگی شگفت انگیز عبور هر طیف رنگی نور به عنوان خاص‌ترین سنگ تزئینی استفاده می‌شود.
افشاری افزود: این سنگ در هتل‌ها، ساختمان‌های هنری، دکوراسیون و مصنوعات سنگی شامل لوستر، وسایل تزئینی، آباژور، مبلمان و مجسمه‌های نورانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی افزود: این ماده معدنی به رنگ‌های سفید، دودی، خاکستری و صورتی بوده و در محدوده‌های اکتشافی استان فارس برخلاف سایر نقاط کشور، لایه‌های این ماده تا ضخامت ۳ متر نیز قابل مشاهده است.
کارشناس مسئول امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: کشور‌های اسپانیا، ایتالیا و آمریکا از تولید کنندگان اصلی این محصول بوده که با فرآوری و صادرات آن سود قابل توجهی به دست می‌آورند.
در کشور ما ناشناخته ماندن و نبود تجهیزات فناوری و دانش فنی خاص فرآوری این سنگ، باعث شده است از این ذخیره با ارزش در کشور، بهره مناسبی برده نشود و از ارزش افزوده آن محروم شویم.
استان فارس ۵۸۴ معدن فعال با ظرفیت برداشت حدود ۵۰ میلیون تن ماده معدنی در سال را دارد و ۷۹ هزار و ۷۰۸ نفر در این معادن به کار مشغول هستند.

برچسب ها: کشف ، سنگ معدن ، آلاباستر ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار