مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات:
حمیدرضا احمدیان گفت: توسعه کارآفرینی در کشور یکی از سیاست‌هایی است که در صورت به نتیجه رسیدن آن، تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور بسیار کم خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 22 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ حمیدرضا احمدیان  مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی با عنوان توسعه کارآفرینی، اکسیر اقتصاد با اشاره به این که سطح دانش یک کشور هیچگاه قابل تحریم نیست گفت: ۱۰ درصد از مشکلات کشور مربوط به تحریم‌ها است و ۹۰ درصد آن‌ها هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد.

وی ادامه داد: با در اختیار داشتن تکنولوژی و دانش می‌توان کشورها را به خود وابسته کرد که در این شرایط حتی اگر تحریم نیز صورت گیرد دیگر کشورها نمی‌توانند رابطه خود را با ما قطع کنند؛ نمونه این امر وابستگی کشورها به نفت کشور است که با وجود تحریم‌ها میزان فروش نفت کاهش یافته اما قطع نشده است.

احمدیان تصریح کرد: شرکت‌های استارتاپی و نوپا در شرایط فعلی کشور ممکن است بعد از مدتی از بین بروند و جایی برای کار نداشته باشند. بنابراین ما نیازمند شرکت‌های بزرگی هستیم که مانند یک لوکوموتیو شرکت‌های کوچک و استارتاپی را به دنبال خود بکشند.

وی اضافه کرد: شرکت‌هایی که در کشور شکل می‌گیرند باید شرایط حضور در بازارهای بین المللی را داشته باشند و به اصطلاح صادرات محور و صادراتی باشند. بازاریابی و بازارسازی بسیار مهمترین نیازمندی‌های شرکت‌های داخلی است که دولت می‌تواند در این زمینه بخش خصوصی را یاری کند.

مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه صحبت‌های خود میزان زیاد فارغ التحصیل در کشور را فرصت دانست و گفت: وجود این حجم از فارغ التحصیل و ایده‌هایی که می‌توانند داشته ابشند و از طرفی نیروی ارزان قیمت کار در کشور مزیتی برای حضور در بازارهای بین المللی است که باید از این شرایط به درستی استفاده کرد.

احمدیان با بیان اینکه ما نیازمند تعریف زیست بوم اقتصادی خاص خود در کشور هستیم، گفت: براین اساس می‌توانیم شرکای بین المللی را نیز وارد کشور کنیم و براساس ظرفیت‌های خودمان کسب و کار داخلی را رونق بخشیم.

مصطفی نمکی دبیر این همایش نیز در این نشست گفت: در شرایط فعلی کشور توسعه کارآفرینی از الزامات و برای کشور امیدآفرین است.

وی افزود: در راهکارهای ساختاری و اسناد بالادستی کشور به موضوع کارآفرینی توجه زیادی شده است و ما مشکلی بابت قوانین نداریم. اما در مقام عمل اقتصاد کشور با موانع زیادی پیش روی کسب و کارها مواجه است.

گفتنی است همایش توسعه کارآفرینی؛ اکسیر اقتصاد، دوم اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار