رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت که امسال 576 هکتار از اراضی کشاورزی استان از ساخت و ساز های غیر مجاز، پاکسازی و به عرصه کشت و کار باز گشت.
کد خبر: ۷۰۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 26 January 2019

سید مجید موسوی افزود: این اراضی توسط افراد سودجو تغییر کاربری داده شده بود که با حکم قضایی بناهای غیر مجاز تخریب شد.
وی بیان داشت: براساس تبصره یک قانون مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی، افزون بر تخریب این بناها، عوامل تغییر کاربری اراضی تا سه برابر ارزش افزوده زمین جریمه خواهند شد.
موسوی گفت: در اجرای این ماده قانونی از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و 529 مورد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی استان شناسایی شده که از این تعداد یک هزار و 852 مورد در سطح 576 هکتار رفع تصرف شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بیان داشت: از مجموع چهارهزار و 529 تغییر کاربری اراضی شناسایی شده، یک هزار و 438 مورد آنها توقف عملیات شد.
موسوی افزود: بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورزی البرز شناسایی شده مربوط به شهرستان ساوجبلاغ به تعداد یک هزار و 506 مورد بوده است.
وی ادامه داد: شهرستان کرج با 894 مورد، شهرستان نظرآباد با 843 مورد، فردیس با 833 مورد، اشتهارد با 259 فقره و طالقان با 194 مورد تغییر کاربری غیرمجاز به ترتیب در رتبه های بعدی قرار داشته اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از جمله مصادیق تغییرکاربری در اراضی کشاورزی را ساخت بنا، دیوارکشی، ساخت استخر و محوطه سازی عنوان کرد.
وی گفت: امسال به منظور تعیین حدود اراضی کشاورزی و ملی و برنامه ریزی برای کشت و ادامه فعالیت و تثبیت مالکیت برای حدود 39 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان طرح کاداستر انجام شده است.
موسوی اضافه کرد: دراین مدت نیز حدود 29 هزار هکتار رفع تداخل بین اراضی کشاورزی، مردمی و ملی در استان انجام شد.
استان البرز دارای 68 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار