رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی البرزگفت: بررسی ها نشان می دهد که بیشترین جرائم مالی درحوزه فضای مجازی دراین استان به دلیل سهل انگاری کاربران است.
کد خبر: ۷۰۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 26 January 2019

سرهنگ محمد اقبالی افزود: اکنون 68درصد از جرائم اینترنتی دراین استان مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی بودهکه هوشیاری مردم دراین زمینه ضروری است.
وی اضافه کرد: کاربران برای خریدهای مجازی قبل ازهراقدام، از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا گرفتار سایت های جعلی وکلاهبرداری یا گاهی برداشت های غیرمجاز نشوند.
اقبالی افزود: از سپردن کارت های بانکی به افراد غیر برای خرید و تراکنش درفضای مجازی خودداری شود چراکه کارت عابر بانک و رمز یک حریم خصوصی محسوب می شود.
وی یادآورشد: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از جرائم اینترنتی رمزکارت بانکی خود را دراختیار دیگران قرار می دهند که این موضوع باعث سوءاستفاده های متعدد می شود.
اقبالی افزود: چنانچه درموقع خرید مجازی درخواست مبلغ به عنوان بیعانه شود باید ازهرگونه پرداخت خودداری کرد.
رئیس پلیس فتا استان البرز بیان داشت که هرگونه اطلاعات در فضای مجازی، وب سایت ها، کانال و گروه های خبری به صورت الزام سندیت و اصالت ندارد ومی طلبد کاربران نسبت به صحت و سقم موضوع بیشتر دقت داشته باشند. 
وی گفت: یکی ازمشکلات کاربران درفضای مجازی درحوزه خرید های اینترنتی ناآگاهی نسبت به ارائه اطلاعات فردی مانند رمز دوم ، کارت ملی و سایر موارد است که باید دراین زمینه نیز شتاب زده عمل نکنند.
اقبالی افزود: کاربران باید به سطحی از آگاهی برسند تا دیگر فریب افراد فریبکار در این زمینه را نخورند و به سادگی اطلاعات خود را در اختیار آنان قرار ندهند. 
وی اظهارداشت: امروزه با فعالیت استارت آپ ها بیشترین خریدها به صورت مجازی انجام می شود که بی دقتی کاربران سبب می شود که برخی موارد گرفتار پیج های تقلبی و جعلی شوند.
وی تاکید کرد: کاربران باید برای خریدهای اینترنتی از درگاه اصلی وارد سایت شوند چرا که افراد سودجو با اضافه یا کم کردن برخی حروف، اعداد یا اشکال اقدام به ساخت صفحه جعلی می کنند و کاربران نیز متاسفانه به جزییات مهم آدرس سایت توجه نکرده و مورد سوء استفاده قرار می گیرند.
وی یادآورشد که تمام سایت های اصلی باید شناسه s بعداز http داشته باشند چنانچه غیر ازاین باشد آدرس سایت جعلی است و کاربران باید با دقت نظر بیشتری قبل از اقدام به خرید یا انتقال وجه در این درگاه ها را داشته باشند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی البرز با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه دراستان البرز 81 درصد اعلام شده، گفت: اکنون بیش از 80 درصد از ساکنان این استان از فضای مجازی استفاده می کنند.
اقبالی تاکید کرد: بخشی از جرائم اجتماعی به دنبال توسعه فناوری های نوین مربوط به فضای مجازی و اینترنتی است که هوشمندی کاربران در مقابل این شیادان و کاهبرداران اینترنتی ضروری است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار