از ابتدای امسال
در 10 ماه نخست سال 1397 بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن، تعداد 14 تن، جان خود را از دست داده اند. به همین دلیل، اورژانس 115 قزوین، آموزش های همگانی را آغاز کرد.
کد خبر: ۷۰۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 26 January 2019

به گزارش تابناک قزوین احمد قاسمی، معاون مرکز مدیریت حوادت و فوریت های پزشکی استان قزوین در این رابطه بیان کرد: در 10 ماه نخست امسال 219 ماموریت مبنی بر مسمومیت با مونوکسید کربن به اورژانس اعلام شده است که هر چند 14 فوتی داشت اما 205 تن، اقدامات درمانی به موقع را در محل حادثه، توسط تکنسین های اورژانس، دریافت کرده، یا به بیمارستان اعزام شدند.

قاسمی تصریح کرد: افزایش رو به رشد 67 درصدی این نوع حادثه در مقایسه با سال گذشته، موضوع کاملا نگران کننده ای است و به همین منظور اورژانس قزوین برای ارائه آموزش های همگانی وارد عمل شد.

معاون مرکز مدیریت حوادت و فوریت های پزشکی استان قزوین عنوان کرد که در بسیاری از ماموریت ها دیده می شود که با بی احتیاطی بسیار کوچک، این حوادث اتفاق افتاده است و با داشتن حداقل اطلاعات در این خصوص می توان جلوی این میزان تلفات را گرفت. به گفته ایشان، با شروع این طرح همگانی، دردوم در تمامی مساجد، محل ها، مدارس و مکان های عمومی، تحت آموزش قرار خواهند گرفت. 

به گفته قاسمی، هر ارگان، مرکز یا نهادی که نیازمند آموزش در این خصوص است، می تواند با برقراری ارتباط با مرکز فوریت های پزشکی، هماهنگی لازم برای آموزش کارکنان ذیربط خود را آغاز کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار