عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری نشست ورشو و اعلام آمادگی وزیر خارجه انگلیس برای حضور در این نشست، گفت: اروپایی‌ها در مواضع اعلامی گفتند در نشست لهستان با آمریکا همراه نخواهند شد اما انگلیس با حضور در نشست ورشو با سیاست‌های آمریکا همراهی خواهد کرد، هرچند در مواضع اعلامی از همراهی با مواضع ایران صحبت کرده‌اند.
کد خبر: ۷۰۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 28 January 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مسعود گودرزی با یادآوری نشست ورشو و اعلام آمادگی وزیر خارجه انگلیس برای حضور در این نشست، گفت: اروپایی‌ها در مواضع اعلامی گفتند در نشست لهستان با آمریکا همراه نخواهند شد اما انگلیس با حضور در نشست ورشو با سیاست‌های آمریکا همراهی خواهد کرد، هرچند در مواضع اعلامی از همراهی با مواضع ایران صحبت کرده‌اند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بریتانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی از سیاست‌های نزدیکتری نسبت به آمریکایی‌ها برخوردار است و در موقعیت‌های مختلف به دنبال اثبات این همراهی است البته رفتار اروپایی‌ها با ایران در چند لایه قابل بررسی است، هر چند دیگر اروپایی غربی و شرقی معنای رسمی ندارد اما به لحاظ ژئوپولتیک این معنا همچنان وجود دارد و اروپای غربی در مناسبات با جمهوری اسلامی ایران موضوع واحد ندارند.

 

وی افزود: انگلیس نه تنها در مورد نشست ورشو بلکه در موضوعات متعدد از مواضع نزدیک به آمریکا برخوردار است، آنها حتی با خروج از اتحادیه اروپا به دنبال بازیگری و نقش آفرینی برای آمریکایی‌ها در اروپا هستند. فرانسه نیز موضع منفی نسبت به ایران دارد، آلمان هم تحت تاثیر مواضع فرانسه و انگلیس است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: محور پاریس – برلین در سیاست‌های خارجی اتحادیه اروپا همیشه تاثیرگذار بوده است. این کشورها در حوزه امنیت همراه آمریکا نیستند اما در مواضع اقتصادی و سیاسی دور از سیاست‌ها و مواضع آمریکا عمل نمی‌کنند. در این میان انگلیس به صورت شفاف و آشکارتر از سایر کشورها عمل می‌کند.

گودرزی با بیان اینکه اروپایی‌ها هم در مورد انگلیس همین نظر را دارند، گفت: با وجود اعلام آمادگی انگلیس برای حضور در نشست ورشو، بسیاری از کشورهای تاثیرگذار چون روسیه یا اتحادیه اروپا مخالفت و عدم حضور خود را هم اعلام کردند، آمریکا هم که در تلاش بود در نشست ورشو کشورهایی را با ایران در بیاندازد بعد از عدم استقبال برخی کشورها مواضع خود را تغییر داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با این حال نباید نگران حضور انگلیس یا همراهی آنها با آمریکا در نشست وروشو باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار