مهرداد حمزه در صورت تأمین هزینه، خردادماه سال آتی جشنواره مطبوعات غرب کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۰۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 28 January 2019
مدیرعامل خانه مطبوعات همدان با اشاره به رفع مشکل دکه‌های مطبوعاتی گفت: قبلاً به حقوق دکه‌داران توجه نشده بود که به زعم من قرارداد منعقد شده با آن‌ها بیشتر شبیه ترکمانچای بود البته با برگزاری چندین جلسه و همکاری شهرداری مشکل را حل کردیم.

به گزارش فارس، مهرداد حمزه در جلسه هم‌اندیشی مدیران مسوول و سرپرستان رسانه‌های استان همدان با گریزی به عملکرد یک ساله خانه مطبوعات از برگزاری جلسات مختلف به منظور حل مشکلات خبرنگاران خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا ۲۲ جلسه با حضور هیأت مدیره خانه مطبوعات برگزار شده است.

وی تعامل با مسوولان روابط عمومی دستگاه‌ها و ادارات به منظور پیگیری مشکل اشتراک نشریات و ساماندهی آگهی‌های دولتی را یکی از این جلسات دانست و با بیان اینکه بخشی از این مشکلات حل شده است گفت: تدوین سند اطلاع‌رسانی استان با همکاری استانداری یکی از موضوعاتی است که امیدواریم هرچه زودتر شاهد اجرای آن باشیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان پیگیری رفع مشکل کاغذ مطبوعات و اختصاص سهمیه پنج تنی به هر نشریه را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و با اشاره به رفع مشکل دکه‌های مطبوعاتی عنوان کرد: قبلاً به حقوق دکه‌داران توجه نشده بود که به زعم من قرارداد منعقد شده با آن‌ها بیشتر شبیه ترکمانچای بود البته با برگزاری چندین جلسه و همکاری شهرداری مشکل را حل کردیم.

وی با تأکید بر اینکه از حقوق دکه‌داران دفاع خواهیم کرد تصریح کرد: البته با آن دسته از دکه‌دارانی که زیر بار توزیع روزنامه نمی‌روند نیز به طور جدی برخورد خواهد شد.

حمزه از پیگیری برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور خبر داد و با بیان اینکه طرح جشنواره به همراه فراخوان تقدیم اداره کل ارشاد استان شده است افزود: امیدواریم اداره ارشاد هرچه زودتر تکلیف برگزاری این جشنواره را مشخص کند.

وی با بیان اینکه در صورت تأمین هزینه و صدور مجوز لازم اواخر خردادماه سال آتی می‌توانیم نسبت به برگزاری جشنواره اقدام کنیم اظهار کرد: استانداری ۵۰ درصد هزینه برگزاری جشنواره را تقبل کرده و باید برای تأمین ۵۰ درصد سهم وزارت ارشاد پیگیری لازم صورت گیرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات همدان در ادامه با گریزی به فعالیت کمیته اطلاع‌رسانی ۲۰۱۸ و کسب رتبه نخست آن در بین تمام کمیته‌های این رویداد بین‌المللی بیان کرد: این اتفاق مرهون تلاش تمام اهالی رسانه بود که قدردان این حضور و تعهد آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به همکاری ۶۰ رسانه در رویداد بین‌المللی ۲۰۱۸ و تخصیص ۱۵۰ میلیون تومان به اخبار این رویداد بنا به عملکرد هر یک از رسانه‌ها گفت: تمام تلاش خود را برای تأمین عدالت به کار گرفتیم هرچند مدعی هم نیستیم که صد درصد عدالت رعایت شد.

حمزه در ادامه با بیان اینکه تمام آگهی‌ها بر اساس تعرفه قانونی و از طریق اداره کل ارشاد توزیع خواهد شد، در ادامه از پیگیری مشکلات بیمه‌ای خبرنگاران خبر داد و گفت: برای تعدادی از خبرنگاران فعال کارت خبرنگاری صادر شده و پیگیری صدور کارت برای بقیه ادامه دارد.

وی پیگیری مجتمع رسانه در همدان را از دیگر موضوعاتی دانست که در حال انجام است تصریح کرد: شهرداری چندین بار در این زمینه وعده داده است، اما متأسفانه شاهد انجام کار خاصی نبوده‌ایم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان برگزاری دوره آموزشی زبان فشرده، برگزاری شب بزرگان خانه مطبوعات، نشست نقد و بررسی آثار خبرنگاران و تور آموزشی و گردشگری برای اصحاب رسانه را از برنامه‌های در دست اقدام عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار