مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: امسال پنج هزار و 700 تن کالای اساسی دراین استان با قیمت مصوب و یارانه ای توزیع شده است.
کد خبر: ۷۰۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 29 January 2019

پرویز زرگر افزود: این کالاها شامل برنج، گوشت قرمز، مرغ و شکر بوده که به نسبت جمعیت شهرستانها توزیع شد.
وی ادامه داد: این روند کماکان ادامه دارد و برنامه ریزی جدید، شکل توزیع را عوض کرده به نوعی که این کالاها در دسترس همگان قرار گیرد.
زرگر خاطرنشان کرد: طی نشستی با حضور روسای اتاق اصناف، فرمانداران ، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت وضعیت بازار البرز بررسی شده است.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: دراین نشست فرمانداران ضمن گزارشی از وضعیت شهرستان ها آمادگی خود را برای رفع مشکلات جامعه اصناف اعلام کرده اند.
وی افزود: با توجه به نزدیک شدن پایان سال و تشدید تحرک اقتصادی در این بخش اطمینان خاطر داده شده که هیچگونه موانع و مشکلی در خدمات رسانی به مردم وجود ندارد و در بازار همه کالای اساسی به وفور در دسترس مردم قرار دارد.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز خاطرنشان کرد: هیچ کس حق سو استفاده از معیشت مردم را ندارد و فرمانداران به صورت هفتگی باید نشست تنظیم بازار را برگزار کنند و دست دلالان ازسفره مردم قطع شود.
وی اظهار داشت: واحدهای تولیدی یا شرکت های توزیعی حق احتکار برای انتفاع یا سود مضاعف را ندارند و همه انبارهای استان البرز باید در سامانه ثبت شود تا بتوانیم در تولید و توزیع برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.
زرگر گفت: روند طبیعی توزیع کالا در تمام مغازه ها از طریق اصناف صورت پذیرد و کالاهای یارانه ای فقط ده درصد از نیاز بازار و با هدف تعادل بازار عرضه می شود.
وی خاطرنشان کرد: برای تامین میوه شب عید دولت طبق سالهای گذشته تمهیداتی اندیشیده است
با توجه به تجربه سال های گذشته کمیته راهبری استان خرید 800 الی یک هزار تن سیب درختی، یک هزار و 800 الی 2 هزار تن پرتغال را در دستور کار خود قرار داده است که بخشی از این مقدار به سردخانه های استان وارد شده است.
زرگر تاکید کرد: انتظار می رود مردم توجهی به اخبار و اطلاعات کذب نکرده با توجه به وفور کالاهای اساسی و جلوگیری از خرید مازاد یا کالاهای فاسد شدنی اضافه بر مصرف خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار