تهران-ایرنا- رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان پردیس گفت: در بسته حمایتی جدید دولت به محیط کار واقعی، حق بیمه کارآموزان در صورت جذب، تا دو سال توسط دولت پرداخت می شود و کار آموزان پس از طی دوران شاگردی در صورت موافقت کارفرما جذب می شوند.
کد خبر: ۷۱۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱ 02 February 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ آزاده ریاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارفرمایان برای استفاده از تسهیلات یاد شده با مراجعه به مرکز فنی و حرفه ای شهرستان برای گرفتن کارورز ثبت نام می‌کنند و کارآموزان منتخب در یک دوره 4 تا 6 ماهه به رایگان نزد کارفرمایان مهارت می آموزند.
وی در ادامه با اشاره به پرداخت هزینه بیمه کارآموزان توسط تامین اجتماعی و با تایید اداره فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی برای کارفرمایان بار مالی ندارد و در این طرح کارآموزانی که مدرک کارشناسی داشته باشند، ماهیانه مبلغ 3 میلیون ریال دستمزد طی دوران آموزشی دریافت می کنند.
رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان تاکید کرد: تسهیلات بیمه برای کارآموزان معرفی شده از سوی اداره فنی و حرفه ای به کارگاه است و کارگران قدیمی کارگاه مشمول این طرح نمی شوند.
ریاحی گفت: تراشکارها در رشته CNC و درودگران برای صنایع چوبی درخواست نیروی بیشتری نسبت به سایر رشته ها در این منطقه دارند و میزان جذب کارآموزان این رشته بیشتر است.
وی در ادامه افزود: افراد بومی شهرستان برای مشارکت در طرح اولویت دارند و با همکاری شوراهای صنعتی و صنایع منطقه و ساماندهی افراد جویای کار به زودی شاهد توسعه اشتغال در این شهرستان خواهیم بود.
رئیس اداره فنی وحرفه ای شهرستان با اشاره به تسهیلات بانکی این اداره بر اساس قرارداد با بانک‌های عامل به مهارت آموختگان اظهار داشت: به منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، مهارت آموختگان ، پس از ثبت نام در سامانه کارا و با ایجاد اشتغال در بافت روستایی می توانند از تسهیلات بانکی با سود 4 درصد استفاده کنند.
وی افزود: بر اساس اصل 44 قانون اساسی، حمایت از بخش خصوصی این اداره به منظور توسعه مهارت مجوزهای آموزشی با عنوان پروانه موسسات کارآموزی صادر می‌کند و متقاضیان با استفاده از این پروانه از در منزل مسکونی خود دوره های آموزشی با معافیت از پرداخت مالیات برگزار کنند و قبض آب، برق و گاز آنها با تعرفه آموزشی محاسبه می شود.
رئیس اداره فنی و حرفه ای با اشاره به برگزاری دوره های مهارت آموزی رایگان این مرکز اظهار داشت: آموزش اتوماسین اداری، دوره های کشاورزی گلخانه‌ای، پرورش قارچ، دوره های ایمنی و بهداشت ، زبان گردشگری، پتینه کاری، تعمیر آسانسور، تعمیر تلفن همراه برای کسانی که توانایی پرداخت شهریه ندارند در این مرکز برگزار شد.
ریاحی گفت: برای سال جدید دو رشته پرورش گلهای آپارتمانی و زنبور داری به رایگان در این مرکز آموزش داده خواهد شد.
وی ضمن تاکید بر لزوم دارا بودن مدرک فنی و حرفه ای مربیان خاطر نشان کرد: افزون بر 40 آموزشگاه در حوزه های طراحی دوخت، آرایش و پیرایش ، مراقبت‌های زیبایی، تراش سنگهای قیمتی ، خیاطی و قالیبافی و... در این شهرستان فعالیت می‌کنند.
رئیس اداره فنی حرفه ای شهرستان پردیس گفت: شهروندان برای آموزش به آموزشگاه‌های مورد تایید مرکز فنی و حرفه ای مراجعه کنند.
شهرستان پردیس در شرق پایتخت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار