رئیس کل دادگستری استان البرز ورود دستگاه قضایی استان البرز در زمینه موسسات مالی را بسیار به موقع و کارساز توصیف کرد و افزود: در حالی که این موسسات در بسیاری از استان‌های کشور به مشکل بزرگی تبدیل شده‌اند پیگیری قضایی این موسسات و مکلف کردن بانک مرکزی به حل مشکلات مردم استان منجر به مدیریت این بحران شد.
کد خبر: ۷۱۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 06 February 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار جمعی از مردم کرج که در محل ساختمان دادگستری البرز برگزار شد طرح و شنیدن دغدغه‌های مردمی را فرصتی مغتنم دانست که می‌تواند ضعف‌ها و کاستی‌های دادگستری در زمینه‌های قضایی و تکریم ارباب رجوع را گوشزد کند.

وی با اشاره مشکلات زیرساختی دادگستری اضافه کرد: تصوراتی که پیش از ورود به استان البرز در سال ۹۴ داشتم با واقعیات فاصله زیادی داشت و برخلاف این تصور که  این استان به دلیل نزدیکی به پایتخت امکانات مناسبی در اختیار دارد اما یکی از استان‌های محروم کشور است.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: پس از رویت شرایط استان، دو ماموریت مهم برای کاستن از تنگناها و آلام همکاران و مراجعان در دستور کار قرار گرفت و افزایش کادر قضایی و اداری به همراه پالایش ناپاکی‌ها و توسعه زیرساختی با جدیت پیگیری شد.

وی در تشریح اقدامات زیرساختی انجام شده بیان کرد: در چهار سال اخیر به اندازه ۳۰ سال پیش از آن فعالیت انجام شده و فضای اداری دادگستری استان از حدود ۳۰ هراز متر به بیش از ۶۰ هزار متر افزایش یافته که برخی از بناها مراحل نهایی ساخت خود را طی می‌کنند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان با به کار بردن تعبیر جراحی بزرگ برای برخوردهای انجام شده با انحرافات در دادگستری استان توضیح داد: اجازه ندادیم به دلیل اقدامات و رفتارهای عده قلیلی در مجموعه دادگستری استان خدمات همکاران قضایی و اداری زایل شود.

وی بر لزوم توسعه فرهنگ احترام به رای داور و قاضی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید از همان سنین پایین به فرزندان آموزش دهیم تا به رای کسی که در جایگاه قضاوت قرار گرفته احترام بگذارد و اگر اعتراضی دارد از طریق راهکارهای قانونی آن را پیگیری کند.

فاضلیان فراجناحی بودن قوه قضائیه را خصیصه برجسته آن دانست و گفت: هر دستگاهی که به این آفت گرفتار شود آسیب جدی خواهد دید و دستگاه قضایی نیز به دلیل ماموریت‌های مختلفی که دارد همواره تلاش کرده از سیاست‌زدگی دوری کند.

وی با اشاره به اغتشاشات دی ماه سال ۹۶ گفت: عملکرد دستگاه قضایی و مجموعه انتظامی و اطلاعاتی استان در این اغتشاشات مدبرانه بود و با وجود اینکه استان البرز یکی از کلانشهرهای کشور و دارای تنوع زیاد قومی و فرهنگی است به دلیل هماهنگی بالا بین دستگاه‌ها این بحران به خوبی مدیریت شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز طولانی شدن روند دادرسی را یکی از انتقادات به دادگستری عنوان کرد و توضیح داد: بخش عمده‌ای از این اطاله دادرسی در کنار کمبود منابع انسانی ریشه در افزایش ورودی‌ها به دلیل مشکلات متعدد اقتصادی و اجتماعی دارد و باید دستگاه‌های اجرایی تدابیری اتخاذ کنند تا مسائل و مشکلات کشور کاهش یابد و میزان مراجعات به دستگاه قضایی کمتر شود.

وی ورود دستگاه قضایی استان البرز در زمینه موسسات مالی را بسیار به موقع و کارساز توصیف کرد و افزود: در حالی که این موسسات در بسیاری از استان‌های کشور به مشکل بزرگی تبدیل شده‌اند پیگیری قضایی این موسسات و مکلف کردن بانک مرکزی به حل مشکلات مردم استان منجر به مدیریت این بحران شد.

وی به پیگیری دادگستری استان برای جذب قضات و نیروی اداری اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم در آینده نزدیک تعدادی از قضات به مجموعه دادگستری استان اضافه شوند همچنین بر اساس این پیگیری‌ها ۲۰۰ نفر در بخش اداری جذب و بکارگیری خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار