کد خبر: ۷۱۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ 09 February 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛  به تازگی پیامکی با خبر جعلی قطع‌ یارانه به برخی کاربران ارسال شده تا اطلاعات بانکی آنها را به سرقت ببرد.

 همان‌طور که بارها اطلاع‌رسانی‌هایی درباره‌ کلاهبرداری از طریق درخواست برای دریافت اطلاعات کارت بانکی کاربران شده است، باید توجه داشته باشید هنگام ورود به هر وب‌سایت و درگاهی به غیر از درگاه‌های بانکی، این اطلاعات را وارد نکنید. یکی از آخرین این کلاهبرداری‌ها پیامکی است که با مضمون قطع رایانه به برخی از کاربران ارسال شده و با هدایت آنها به یک وب‌سایت جعلی، اطلاعات بانکی‌شان را درخواست کرده است.

در این راستا، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در توئیتر خود نوشته است: اخیراً پیامکی از سوی کلاهبرداران به ۷۸ هزار نفر ارسال شده که با خبر جعلی قطع‌شدن یارانه، اطلاعات آن‌ها را به سرقت ببرند. وزارت‌ICT و پلیس‌فتا سریعاً متوجه شدند و با بستن سرشماره و سایت کلاهبردار، اطلاع‌رسانی‌های لازم پیامکی را انجام دادند. جزای قانونی در انتظار متخلفان است.

وی همچنین با انتشار تصویری با این متن که: «پیامک ارسالی با عنوان قطع رایانه شما جعلی و به قصد سرقت اطلاعات کارت بانکی شما بوده است، در صورت ورود به سایت سریعاً نسبت به تغییر رمزهای کارت (به‌ویژه رمز دوم) خود اقدام کنید.»، خاطرنشان کرده است: آماده همکاری‌های لازم در ادامه روند با پلیس فتا هستیم. بهتر است هرچه سریع‌تر، فرآیندهای مرتبط در دولت همراه قرار بگیرد تا شاهد اینگونه کلاهبرداری‌ها نباشیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار