رئیس اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورری البرز با اشاره به تشدید تحریم ها علیه کشورمان گفت: اکنون زمان ورود واقعی دانشگاهیان و پژوهشگران به عرصه صنعت فرا رسیده است.
کد خبر: ۷۱۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 12 February 2019

رحیم بنامولائی نشست های 2 سال اخیر بخش خصوصی و دانشگاهیان تحت عنوان تعامل صنعت و دانشگاه را مفید اما ناکافی دانست و افزود: هنگامی می توانیم ادعای تعامل صنعت و دانشگاه را عینیت بخشیم که دانشگاه ها تامین نیروی انسانی مورد نیاز و طراحی ساخت ماشین آلات بخش تولید را در اولویت ویژه قرار دهند.
وی بیان داشت: تحریم ها فرصت مناسبی را ایجاد کرده تا از تجارب تلخ گذشته های دور و نزدیک درس عبرت بگیریم و با همکاری و مشارکت اساتید و پژوهشگران با فعالان اقتصادی، خوداتکایی را در دستور کار جدی قرار دهیم.
بنامولائی، تحقق این مهم را نیازمند اجرای برنامه های کارآمد‌ ذکر کرد و گفت: اکنون بسیاری از کارخانه ها با روش های منسوخ سنتی کالا تولید می کنند ، لذا باید با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان و دانشمندان و نخبگان کشورمان ضمن تامین نیازهای خطوط تولید ، روش های نوین را جایگزین شیوه های تولید سنتی کنیم. 
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: اکنون مدتی است که حاکمیت به این نتیجه رسیده که با استفاده از نظرات کارشناسان بخش خصوصی مشکلات تولید و اشتغال را برطرف کند .
بنامولائی افزود: به دلیل موانع و دست انداز های فراوان به ارث مانده ازسال های گذشته و ضعف های ناشی از بخشنامه ها و دستور العمل های کهنه و تاریخ گذشته که با شرایط کنونی اقتصاد جامعه همخوانی ندارد ، تاکنون اقدامات لازم برای رفع چالش های بخش تولید ، اشتغال و صادرات درحد انتظار نبوده است. 
وی از مونتاژ ماشین آلات و دستگاه های وارداتی در خطوط تولید به عنوان یک معضل نام برد و گفت: باید جایگاه علم اقتصاد در تدوین سیاستگذاری های مهم بخش تولید مشخص شود تا بتوانیم در مسیر توسعه پایدار گام برداریم و تحریم ها را کم اثر و در مواردی بی اثر کنیم.
رئیس پارلمان بخش خصوصی با اشاره به تاکید دولت بر خصوصی سازی بیان داشت: به مدیران ذیربط در امور خصوصی سازی توصیه می شود ، قبل از واگذاری شرکت های دولتی به هر یک از متقاضیان ، نظرات تشکل ها، کارشناسان و متخصصان بخش خصوصی را کسب نمایند تا این شرکت ها صرفا به متقاضیان کاردان و واجد شرایط واگذار شود.
استان البرز سه هزارو 500 واحد تولیدی و صنعتی دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار