مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: با توجه به اهمیت والای حماسه های هشت سال دفاع مقدس ، اردوهای راهیان نور برای معرفت افزایی باید در فضای رسانه ای و مجازی بیشتر اطلاع رسانی شود.
کد خبر: ۷۱۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 13 February 2019

سالار قاسمی افزود: اختصاص بخشی از فضای رسانه ها و مجازی به سفر راهیان نور که از آن می توان به عنوان بزرگترین و ارزشمندترین اردو برای نوجوانان و جوانان یاد کرد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان داشت : این سفر معنوی از اهمیت بالایی برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و همچنین پاسخ دهی به سوالات ذهنی دانش آموزان دارد.
قاسمی با اشاره به اینکه ایران اسلامی وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شده است ،خاطرنشان کرد: اجرای طرح های فرهنگی نظیر شهید بهنام محمدی، و راهیان نور در مدارس می بایست به دنبال اثر بخشی بیشتر در فضای دانش آموزی کشور باشد که در این زمینه باید از ظرفیت بالقوه دانش آموزان استفاده شود.
وی یادآورشد: در سال تحصیلی 98-97 بیش از پنج هزار دانش آموز البرزی به سفر معنوی و تربیتی راهیان نور اعزام می شوند که از این تعداد 2 هزار و 375 نفر دانش آموز دختر بوده اند که این سفر مهم را تجربه کردند.
قاسمی گفت: بیش از سه هزار دانش آموز پسر نیز در حال ساماندهی به منظور اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور هستند.
وی اضافه کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب به دنبال حقیقت و واقعیت های انقلاب اسلامی هستند و مسئولان باید برای حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به سئوالات این نسل ها پاسخ دهند.
قاسمی ادامه داد: امروز فضای مجازی و آگاه سازی دانش آموزان از طریق آن ، یک فرصت است و بی شک می توانیم با آموزش و هدایت دانش آموزان آنها را از خطرات پیش رو آگاه سازیم.
وی از یاوران ولایت ، یادواره شهدا، شهید دانش آموز بهنام محمدی ، میدان تیر در درس آمادگی دفاعی ،علمی و پژوهشی فرهنگیان ، بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی به عنوان طرح های مشارکتی سپاه امام حسن مجتی (ع) و آموزش و پرورش در البرز یاد کرد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار