مدیر آموزش و پرورش مسجدسلیمان گفت: کلنگ اولین مدرسه سبز سه‌کلاسه توسط بنیاد نیکوکاری برین شمیرانات در شهرستان مسجدسلیمان به زمین زده شد.
کد خبر: ۷۱۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 13 February 2019

جانمراد داوودی اظهار کرد: این مدرسه سه کلاسه توسط بنیان برین شمیرانات برای اولین بار در کشور با استانداردهای بین‌المللی و تکنولوژی جدید ساخته شده است. تمام قطعات استفاده شده در ساخت این مدرسه پیش ساخته و در مقابل زلزله، سرما و گرما عایق و مقاوم است.

وی افزود: کل عرصه زمین هزار و 190 متر و زیربنا 120 متر است. در حال حاضر این مدرسه برای مقطع دبستان و برای 40 دانش‌آموز دختر ساخته خواهد شد. اعتبار در نظر گرفته شده برای مدرسه 250 میلیون تومان است و قرار است این مدرسه در مدت دو ماه ساخته شود.

مدیر آموزش و پرورش مسجدسلیمان گفت: قرار است یک دبستان شش‌کلاسه و یک مدرسه شبانه‌روزی دخترانه نیز از طریق خیرین در مسجدسلیمان ساخته شود.

هدف از طرح مدرسه سبز، ساختن الگوی صحیح فرهنگی و رفتاری زيست محيطي است. این طرح شامل برنامه‌ریزی و طرحی جامع برای دانش‌آموزان همه پایه‌ها، با در نظر گرفتن مجموعه‌ای از فاکتورهای موثر در محیط زیست اعم از آلودگی هوا، منابع آب، مدیریت پسماند و انرژی به ساختن بنیانی مستحکم برای بنای محیط زیست می‌پردازد. این طرح شامل فضای سبز، زیبا سازی مدرسه، تفکیک پسماند ترو خشک، تفکیک کاغذ از پسماندهای خشک، استفاده از پسماندهای تر برای تهیه ورمی کمپوست، مدیریت مصرف آب و مدیریت مصرف برق و استفاده مجدد از پسماندهای پلاستیکی مانند ظروف یکبار مصرف و بطری‌های پلاستیکی می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آیین کلنگ زنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار