بیماری کلوآک دختر بچه کرمانی با توان متخصص البرزی در کرج با موفقیت درمان شد.
کد خبر: ۷۱۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 14 February 2019

دکتر دلشاد فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان که درمان بیماری نازیلای کرمانی را طی 4 عمل جراحی طولانی در مدت 3 سال، انجام داده است، گفت: این دختر کرمانی مبتلا به نارسایی کلوآک بود که در آن بیمار بدون تشکیل مثانه در بدن متولد می شود.

وی در مورد این بیماری گفت: کلوآک از هر 30 میلیون نفر نوزاد متولد شده تنها در یکی دیده می شود که عمدتا با این بیماری نوزاد زنده متولد نمی شود و جزو بیماری های نادری است که کمتر پزشکی با آن مواجه می شود.

دکتر دلشاد افزود: در مقالات علمی پزشکی تاکنون در یکی از مقاله ها 55 مورد و در مقاله دیگری حدود 60 بیمار شناسایی شده است اما خوشبختانه من سال 70 در انگلستان 2 مورد از این بیماری را دیده بودم.

این پزشک فوق تخصص جراحی اطفال در مورد بیماری نازیلا گفت: خوشبختانه مجرای خروجی کلیه ها به خروجی ادرار تشکیل و وصل شده بود که ما توانستیم از بخشی از روده بزرگ بنا به سن نازیلا، مثانه ای ایجاد کنیم و در محل مناسب قرار داده شد، با این ویژگی که در گذر زمان با رشد نازیلا، این مثانه نیز رشد می کند.

مادر نازیلا گفت: با تولد نازیلا متوجه شدیم این کودک با مقعد بسته به دنیا آمد که پس از معاینات اولیه مشخص شد این تنها مشکل نازیلا نیست و نازیلا مثانه هم ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار