مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: اگر می‌خواهیم جامعه را به سرمنزل نهایی برسانیم باید جوانانی با هویت انقلابی تربیت کنیم.
کد خبر: ۷۱۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 14 February 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سالار قاسمی در گردهمایی طرح شهید بهنام محمدی که در کانون بسیج سپاه کرج برگزار شد، اظهارکرد: این طرح نقطه و حلقه پیوند میان مسجد، مدرسه و خانه است، اجرای این طرح باعث تقویت بنیه علمی،آموزشی، تربیتی، فرهنگی، هنری و سیاسی دانش‌آموزان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح پرورش نوجوانان مومن و انقلابی را به دنبال دارد، گفت: دراین طرح سه مجموعه مدرسه، مسجد و خانه با یکدیگر پیوند می‌خورند و هویت انقلابی و دانش آموزان متبلور می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه مدت ‌زمان اجرای طرح شهید « بهنام محمدی » ۶ سال و مختص مدارس دولتی متوسطه دوره اول و دوم است، افزود: در مرحله نخست این طرح به دنبال معرفی طرح به دانش ‌آموزان از طریق شناسایی چهره ‌به‌ چهره و ارتباط ‌گیری با برگزاری مسابقات و اردوهای علمی هستیم.
قاسمی در ادامه بر ضرورت انقلابی بودن جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: انقلابی بودن به سه عنصر ایمان، اراده و امید نیاز دارد، اگر توانستیم این سه عنصر را در جوانان نهادینه کنیم می‌توانیم بگوییم که جوانان انقلابی تربیت کرده‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز همچنین بر ضرورت ترویج فرهنگ شهادت و مهدویت در جامعه تاکید کرد و افزود: قبل از پیروزی انقلاب فرهنگ شهادت و مهدویت در جامعه جایگاهی نداشت اما به برکت پیروزی انقلاب این فرهنگ در جامعه گسترش پیدا کرد و اکنون همچون دوبال پرواز نظام اسلامی را حفظ کرده‌اند.
وی در ادامه به قرائت سند راهبردی توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد وگفت: در این سند برخودسازی و جامعه سازی تاکید فراوان شده است اما باید توجه داشت تا زمانی که جوانان انقلابی نباشند خودسازی صورت نمی‌گیرد و اگر این خودسازی اتفاق نیفتد جامعه سازی نیز مفهوم خود را از دست می‌دهد.
این مسئول تصریح کرد: بنابراین اگر می‌خواهیم انقلاب را بیمه کنیم و بستر رشد جامعه را هموارتر کنیم باید سرمایه‌گذاری‌ها را به جوانان این مرزو بوم معطوف سازیم چون همانطور که رهبری فرمودند سرمایه اصلی کشور جوانان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار