رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران گفت: مازندران با توليد سالانه 2.5 ميليون تن مرکبات، رتبه دهم دنيا را داراست.
کد خبر: ۷۱۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 14 February 2019

خبرگزاري آريا- امسال تنظيم بازار شب عيد کشور به جهاد کشاورزي محول شد تا بتواند براساس تجربه سال هاي گذشته و هماهنگي با توليدکنندگان محصولات کشاورزي، ذائقه مردم را در ايام پاياني سال و عيد نوروز شيرين کند.

بر همين اساس، سازمان جهاد کشاورزي مازندران موظف به تامين 30 هزارتن پرتقال تامسون براي تنظيم بازار شب عيد کشور شد تا 22 استان کشور، سفره عيد خود را با پرتقال مازندران تزيين کنند.

تاکنون حدود نيمي از اين پرتقال ها از ذخيره سازان و باغداران خريداري و به مقصد استان ها حمل شده است.

عزيزاله شهدي فر در اين‌باره گفت: تنها 2 درصد پرتقال مازندران در چرخه تنظيم بازار قرار گرفته و با تلاش همکاران تعاوني روستايي به عنوان مباشر خريد و همکاري ذخيره سازان طرف قرارداد با تعاوني روستايي، تا پايان بهمن ماه امسال تمامي پرتقال ها به 22 استان کشور حمل مي شود.

رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران با بيان اينکه 500 تن از اين پرتقال ها براي تنظيم بازار مازندران است، ادامه داد: 600 تن سيب براي تنظيم بازار شب عيد استان در انبار ذخيره شده و در ايام پاياني سال وارد بازار مي شود.

وي با اعلام اينکه مازندران با توليد 2.5 ميليون تن مرکبات در سال، رتبه دهم دنيا را در توليد اين محصول در اختيار دارد، افزود: مازندران در توليد کيوي، گوشت مرغ، برنج، مرکبات و گل و گياه، پرچمدار کشور است.

نماينده عالي وزارت جهاد کشاورزي در استان مازندران در پايان خواستار همکاري و همراهي ذخيره سازان و سورتينگ داران طرف قرارداد براي تامين و تحويل پرتقال بر اساس قرارداد منعقد شده و ارسال به ساير استان ها تا پايان بهمن ماه امسال شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار