فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: با تلاش‌ها و اقدامات اساسی در حوزه آزدسازی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد، انجمن حمایت از زندانیان شهرستان پارس‌آباد رتبه نخست استانی را در این حوزه کسب کرد.
کد خبر: ۷۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 04 August 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهدی احمدی صبح امروز در جلسه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: در حال حاضر 60 درصد زندانیان مشگین‌شهر را زندانیان پارس‌آباد تشکیل می‌دهند که این امر سبب تراکم بالای جمعیت زندانیان این شهرستان شده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با تاکید بر کمک و مساعدت خیران و مسئولان در امر آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بیان کرد: زندانیانی که به‌صورت غیرعمد محکوم شده‌اند و در زندان گرفتار هستند خانواده‌هایشان نیز در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می گیرند که نیازمند کمک‌های خیران و متمکن جامعه هستند.

وی با اشاره به موقعیت کشاورزی و حاصلخیز بودن زمین‌های و اراضی کشاورزی شهرستان پارس‌آباد در زمینه گندم گفت: در جمع‌آوری زکات می‌توان قسمتی از آن را در این امر خیر هزینه کرد تا مشکل خانواده‌های زندانیان غیرعمد برطرف شده و بتوانند در امرار معاش خود هزینه کنند.

احمدی نقش روحانیون را در آگاهسازی مردم و نقش ادارات و نهادهای دولتی را در حمایت از زندانیان مهم دانست و افزود: در حال حاضر 131 نفر زندانی با جرایم غیرعمد در زندان هستند که این امر سبب به وجود آمدن مشکلات برای خانواده‌های آنها و به تبع آن برای جامعه می‌شود چرا که مشکل این افراد مشکل جامعه نیز محسوب می‌شوند که باید در زمینه آزادی آنان بیشتر تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با تاکید بر ایجاد فرصت‌های شغلی برای زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: در کنار این امر باید ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای این افراد نیز مد نظر باشد تا بتوانیم زمینه آزادسازی آنها و رفع مشکلات معیشتی خانواده‌هایشان را فراهم آوریم.

علی حبیب‌پور، مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان پارس‌آباد نیز از جمع‌آوری 170 میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی خبر داد و گفت: در حال حاضر در این انجمن کمیته اقتصادی تشکیل شده که مضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌ها و کشاورزان منطقه از جمله اقدامات این کمیته بوده است که در صدد رونق هر چه بیشتر کمیته اقتصادی نجمن هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار