مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: البرز متاسفانه در مقوله شبکه فاضلاب شهری جزو آخرین استان های کشور و عقب افتاده است و در زمینه فاضلاب صنعتی نیز در حال حاضر شهرک صنعتی اشتهارد و نظرآباد به استانداردهای لازم نرسیده اند.
کد خبر: ۷۱۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 18 February 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز درباره نابسامانی و معضل فاضلاب در شهرستان اشتهارد گفت: این مسئله پیگیری شده است اما متاسفانه مسکن مهر این منطقه مسکونی بوده و نه نمی توان آن را پلمب کرد و نه می توان با این معضل برخورد کرد.

فردین حکیمی افزود: مردم مسکن مهر خیرین نسبت به معضل فاضلاب این منطقه محق هستند اما متاسفانه احداث برخی از شهرک ها بدون ایجاد زیرساخت معضلی است که البرز با آن مواجه خواهد بود.

وی اظهار داشت: بعضا شهرک های صنعتی ساخته می شوند اما محیط زیست باید به سیستم قضایی متوسل شویم تا آقایان سیستم تصفیه خانه شهرک را راه اندازی کنند.

حکیمی تصریح کرد: شاید درباره مسکن مهر خیرین، پای فاضلاب خانگی درمیان باشد اما فاضلاب های صنایع نیز با هزار و یک مشکل مواجه هستند.

وی گفت: البرز متاسفانه در مقوله شبکه فاضلاب شهری جزو آخرین استان های کشور و عقب افتاده است و در زمینه فاضلاب صنعتی نیز در حال حاضر شهرک صنعتی اشتهارد و نظرآباد به استانداردهای لازم نرسیده اند.

حکیمی افزود: محیط زیست مخالف صنایع نیست اما انتظار دارد الزامات زیست محیطی رعایت شود، روند غلطی در حال طی شدن است در حالیکه بدون رعایت الزامات محیط زیستی هیچگونه فعالیتی پایدار نخواهد بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز در خاتمه با اشاره به اینکه الزامات محیط زیستی مسئله ای نیست که عده ای آن را اولویت آخر قرار می دهند، اظهار داشت: چندی پیش علیه 6 شهردار کرج درباره پسماند، اعلام جرم شد اما متاسفانه امروز واحدهای صنعتی، فاضلاب شهری، روستایی و ... با کوهی از مشکلات مواجه هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار