رئیس اتحادیه نانوایان البرز با بیان اینکه نانوایان عراقی پیش از این تمایلی به استفاده از آرد ایرانی نداشتند گفت: اما اکنون به دلیل کاهش ارزش پول، هر کیسه آرد با قیمت 250 هزار تومان به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود.
کد خبر: ۷۱۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 25 February 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حجت الله نصیری در خصوص شایعات مربوط به کمبود آرد در کشور و استان البرز،گفت: به هیچ عنوان مشکل آرد نداریم اما مشکل قاچاق آرد به کشورهای همسایه و همچنین فروش غیرمجاز آرد در داخل وجود دارد.

وی در خصوص ریشه این مشکلات توضیح داد: نانوایان چهار سال است که قیمت مشخص و مصوب ندارند، این موضوع در کنار قیمت پایین نان باعث شده نانوایان با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کنند و برخی از آنها به آرد فروشی رو بیاورند.‌

نصیری در ادامه اظهار داشت: هر کیسه آرد حدوداً ۵۰ هزار تومان به دست نانوایی‌های مجاز می‌رسد، با این قیمت، پخت نان برای نانوا صرف نمی‌کند، همین باعث شده برخی به جای نانوایی، آردهای دولتی خود را به نانوایی‌های آزادپز و غیر مجاز، تا کیسه‌ای ۸۰ هزار تومان بفروشند که اینگونه درآمدی بدون زحمت و حتی بیشتر دارند.

وی در خصوص قاچاق آرد هم توضیح داد: برخی دلالان از این وضعیت سوءاستفاده می‌کنند و هر کیسه آرد را به قیمت 250 هزار تومان به کشورهای همسایه قاچاق می‌کنند.رئیس اتحادیه نانوایان البرز از مشکل تأمین خمیرمایه هم خبر داد و گفت: خمیرمایه بعد از آرد اصلی‌ترین ماده برای پخت نان است، تا پیش از این وضعیت خمیرمایه به صورت تنی وارد تأمین می‌شد اکنون به دلیل کمبود، به اندازه یک کیسه هم نمی‌توانیم تأمین کنیم.

وی افزود: علاوه بر کمبود، قیمت خمیرمایه هم افزایش پیدا کرده است مثلاً دو هفته پیش خمیرمایه هر کیلو 12 هزار تومان بود اما اکنون به 19 هزار تومان رسیده است.

نصیری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این شرایط علاوه بر قاچاق آرد با قاچاق خمیرمایه هم مواجه هستیم.

برچسب ها: آرد نان ، قاچاق ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار