دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: حفظ محیط زیست باید جدی گرفته شود و اگر نیاز باشد در صورت قصور فرد یا افرادی دستگاه قضایی به این موضوع ورود می‌کند.
کد خبر: ۷۱۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 25 February 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حاجی رضا شاکرمی در جلسه ستاد شورای سیاستگذاری و حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی استان که در فرمانداری نظرآباد برگزار شد، اظهار داشت: آلودگی‌ها, ریزگردها و رسیدگی به مشکلات در تالاب صالحیه از دلایل جلسه امروز است.

وی افزود: در کشور ما محیط زیست و آلودگی آن یکی از مسایل اساسی و ابرچالش‌هایی است که در آینده با آن مواجه هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب  مرکز استان البرز با بیان اینکه  ریزگردها مشکلات اساسی ایجاد می‌کنند که باید برای آن تدبیر جدی در نظر گرفت،گفت: سیستم باغ شهری کرج برای این بود که از آلودگی هوا و انتقال آن به سمت پایتخت جلوگیری شود، متاسفانه باغات در استان البرز با  تغییرات مواجه شد و مجموعه‌های مانند قسمتی از باغ سیب با نظارت و ورود مدعی العموم احیا شد که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خشک شدن تالاب صالحیه سبب ایجاد ریزگرد در استان البرز می‌شود،گفت: آگاهی بخشی و ایجاد حق حیات انسانها و ایجاد رفاه و امکانات و زندگی با آرامش در کنار  حفظ محیط زیست است، آلودگی هوا و  باران اسیدی سبب اثرات مضر بر انسانها و حیوانات می‌شود.

وی با بیان اینکه اثرات آلودگی هوا بسیار قابل توجه است که باید شرایط لازم برای کاهش  آلودگی هوا فراهم شود، تصریح کرد: در استان البرز دومین جرم ایراد ضرب و جرح است و آلودگی هوا هم سبب ایجاد مشکلاتی در کاهش تحمل و تاب آوری افراد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار