مدیر عامل ستاد دیه استان یزد از آزادي 160 زنداني محروم جرائم غيرعمد مالي محكوم به پرداخت 352 ميليارد ريال در اين استان طي سال جاري خبر داد.
کد خبر: ۷۲۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 02 March 2019

«اسلام افشون» در جشن گلریزاني كه به همت هیات قمر بنی هاشم(ع) شهرستان ميبد و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل هتل کریاس پالاس برگزار شد، گفت: سال گذشته با همت خیرین، حامیان ستاد دیه و مسئولان شهرستان‌ها 156 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان با كمك 64 میلیارد ريال از زندان آزاد شدند.

به گفته‌ي وي، مجموع مبلغ مورد نياز برای آزادی این زندانیان 197 میلیارد ریال بوده که 133 میلیارد ریال آن را ستاد دیه استان با همکاری شورای حل اختلاف و مددکاران زندان از طریق گذشت شاکیان تامین کرد.

افشون آمار زندانیان محروم مالی آزاد شده‌ي امسال را 160 نفر عنوان کرد که با تامين 43 میلیارد ریال از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌‌هايشان باز گشتند.

وی آمار زندانیان محروم مالی امسال را 160 نفر عنوان کرد که با هزینه 43 میلیارد ریال از زندان‌ها آزاد شدند.

اين مسئول مجموع مبلغ مورد نياز برای آزادی اين زندانيان را 352 میلیارد ریال اعلام كرد كه با همکاری خیرین، بانک‌ها و نیز شاکیان با گذشت 310 میلیارد ریال تامین شده است.

وي از وجود 11 زندانی محروم مالی در میبد خبر داد و افزود: 12.5 میلیارد ریال برای آزادی اين تعداد زندانی محروم مالی مورد نياز است که همت افراد خیر و نیک‌اندیش را می‌طلبد.

وی با بیان این که زندانیان غیرعمد به طور ناخواسته گرفتار و دربند زندان شده‌اند، اضافه مي‌كند: امسال چهار نفر محروم مالی در شهرستان ميبد با یک میلیارد ریال کمک از زندان آزاد شدند که البته هزینه آزادی آنها پنج میلیارد ریال بود که با گذشت شاکیان چهار میلیارد آن تامین شد.

اين مسئول عمده جرائم غیر عمد را تصادف رانندگی، مهریه‌های غیر معقول، حوادث کارگاهی و چک‌های بلامحل عنوان و تصریح کرد: عمده علل جرائم غيرعمد مرتبط با تصادفات رانندگی ناشي از رعایت نکردن قوانین رانندگی، رانندگی بدون گواهینامه و استفاده از وسیله نقلیه معيوب است.

مدیر عامل ستاد دیه استان در ادامه به اشاره به روند رو به رشد ميزان مهریه‌هاي ازدواج، گفت: متاسفانه هنوز هم مهریه‌های معقول در خانواده‌ها بسته به توان زوج‌ها رواج پیدا نکرده و متاسفانه مهریه به سال تولد، تاریخ میلادی و سال وقوع عقد تعیین می‌شود.

وی از خانواده‌ها خواست تا هنگام تعیین مهریه به وجود زندانیانی که به علت مهریه سنگین به زندان افتاده‌اند، توجه داشته باشند و قبل از ازدواج نیز تحقيقات را مد نظر داشته باشند تا بعدها دچار مشکل نشوند.

افشون در پايان نيز با بيان اين كه چک برای سهولت داد و ستد ايجاد شده است، اظهار كرد: افراد در هنگام صدور چك توجه داشته باشند كه آیا می‌توانند در تاریخ سررسید تعهد خود را در قبال آن عمل كنند يا خير و علاوه بر اين نيز مواظب کلاهبرداران و سودجويان اين حوزه باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار