رئیس هیئت اسکی البرز گفت: البرز یکی از قطب‌های اسکی کشور است که با تهران برابری می‌کند و اکنون در کشور جایگاه بسیار خوبی برای ورزش اسکی دارد.
کد خبر: ۷۲۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 03 March 2019

علی عمران سولقانی در خصوص وضعیت اسکی البرز و استعدادیابی در این ورزش گفت: طرح استعدادیابی برای رشته‌های آلپاین و اسنوبرد طبق برنامه فدراسیون انجام شده و احتمالاً در نیمه دوم اسفند ماه مسابقه انتخابی برای شرکت کننده‌ها داشته باشیم و بتوانیم استعداد آنها را شناسایی کنیم.

وی در ادامه افزود: پس از برگزاری طرح استعدادیابی از روز دوم عید اردوی مستمر و متمرکز برگزار می‌شود که همه شرکت‌کنندگان در طرح استعدادیابی اند در آن حضور دارند و پس از برگزاری این اردو که در هفتم و هشتم فروردین ماه به پایان می‌رسد در آخر دوره مسابقه‌ای برگزار می‌شود تا در آن بتوانیم بین شرکت کننده‌ها مستعدترین‌ها را انتخاب کنیم.

سولقانی افزود: در تابستان سال ۹۸  هم مسابقه‌ای برای شرکت کننده‌ها در طرح استعداد یابی برگزار می‌شود و افراد مستعد که در اردوهای قبل انتخاب شده‌اند در این اردو شرکت کرده و آماده برگزاری مسابقه می‌شوند.

سولقانی در ادامه به ورزشکاران فعال در ورزش اسکی البرز اشاره کرد و گفت: تعداد ورزشکارانی که به صورت غیر حرفه‌ای در البرز به ورزش اسکی می‌پردازند بسیار زیاد است اما تعداد افرادی که به صورت حرفه ‎ ‌ای در رشته‌های آلپاین، اسنوبرد، صحرانوردی و اسکی روی چمن کار می‌کنند حدود ۸۰ نفر است که این افراد در رده سنی‌های مختلف قرار دارند و تقریباً از بین این ۸۰ نفر حدود ۲۰ نفر از آنها زن هستند.

رئیس هیئت اسکی البرز در ادامه اظهار کرد: البرز یکی از قطب‌های اصلی کشور است که با تهران برابری می‌کند و اکنون در کشور جایگاه بسیار خوبی برای ورزش اسکی دارد.

وی در ادامه گفت: افرادی که در تیم ملی اسنوبرد و اسکی حضور دارند همگی ساکن البرز هستند؛ در رشته‌های صحرانوردی هم حدود ۶۰ درصد و در رشته آلپاین حدود ۵۰ درصد از ملی‌پوشان البرزی هستند.

وی در خصوص مشکلاتی که در این رشته برای ورزشکاران البرزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در رشته اسکی وجود دارد تهیه لوازم است، تهیه این وسایل به دلیل قیمت بالا مشکل است و  اکثر اسکی بازان وضعیت مالی خوبی برای تهیه وسایل اولیه ندارند و برای تمرین به مشکل برمی‌خورند؛ اما از لحاظ محل تمرین هیچ مشکلی وجود ندارد و پیست‌های خور و دیزین کاملاً همکاری لازم را با ما انجام می‌دهند و مشکلی از لحاظ وجود پیست وجود ندارد و در مواقع برگزاری مسابقات و برنامه‌ها کاملاً همکاری می‌کنند.

برچسب ها: ورزشکاران ، اسکی ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار