مدیرکل منابع طبیعی البرز با اشاره به استفاده از ظرفیت بیابان‌های اشتهارد برای تولید انرژی گفت: با در اختیار گذاشتن دو هزار و 800 هکتار از عرصه‌های بیابانی اشتهارد ظرفیت خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی فراهم شده است.
کد خبر: ۷۲۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 04 March 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حامد فرضی در دیدار با استاندار البرز با اشاره به ضرورت اجرای پروژه‌های بیابانزدایی در استان اظهار کرد: امسال 20 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های بیابانزدایی در نظرآباد و اشتهارد تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های بیابانزدایی باید به طور مستمر اجرایی شود و اعتبار مناسبی برای آن تخصیص یابد وگرنه به اهداف خود در این حوزه نخواهیم رسید.

وی توضیح داد: عرصه‌های طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار است به همین باید نسبت به احیاء و بهره داری صحیح از آن حساس باشیم.

وی افزود: بدون شک اگر از این سرمایه به درستی استفاده نشود، در سال‌های بعد با چالش‌های جدی مواجه خواهیم بود.

وی توضیح داد: منابع طبیعی برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان امسال برنامه ویژه‌ای داشته که بر مبنای بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی استوار بوده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: به واسطه محدودیت‌های موجود، دولت برای حفاظت از اراضی ملی به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد و در این حوزه دست یاری به سوی مردم و جوامع ملی دراز کرده است.

وی با اشاره به تعداد همیاران طبیعیت استان گفت: وجود 25 هزار همیار طبیعت در استان ظرفیت بزرگی برای کمک در اجرای اقدامات و پروژه‌های این بخش است.

فرضی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به استفاده از ظرفیت بیابان‌های اشتهارد برای تولید انرژی گفت: با در اختیار گذاشتن دو هزار و800 هکتار از عرصه‌های بیابانی اشتهارد ظرفیت خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی فراهم شده است.

فرضی در بخش دیگری از صحبت ‎ های خود به ردیف استان در جذب اعتبار صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: با تخصص 18 میلیارد تومان از این صندوق، البرز در ردیف پنج استان اول کشور در این حوزه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با این جود برای یک دستگاه حاکمیتی با این ظرفیت و پتانسیل و اقدامات صورت گرفته و وجود دو سد بزرگ طالقان و کرج که نقش استراتژیکی منبع آب برای سه استان البرز، تهران و قزوین را دارد، اختصاص این میزان اعتبار استانی نمی‌تواند اثربخشی لازم را داشته باشد.

فرضی به اقدامات حفاظتی نیز اشاره کرد و گفت: امسال هزار و 150 هکتار زمین تصرف شده در ساوجبلاغ و نظرآباد شناسایی شد که بر اساس احکام قضایی 150 هکتار از آن رفع تصرف شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار