هزینه نگهداری ازسگ خانگی به طور متوسط، نیمی از درآمد ماهانه یک کارمند اداری را به خود اختصاص می دهد!
کد خبر: ۷۲۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 05 March 2019
هزینه سرسام‌آور نگهداری از سگ خانگی در هتل 5 ستاره لواسان!

به گزارش «تابناک تهران»؛ نگهداری از گربه نسبت به سگ هزینه کمتری دارد، شاید دلیل بیشتر بودن افرادی که گربه را به‌عنوان حیوان خانگی انتخاب می‌کنند همین باشد. سگ حیوان پرانرژی و پرتحرکی است که نیاز به هوای تازه و پیاده‌روی دارد و آنها باید در فضای باز مثل حیاط یا باغ نگهداری شوند؛ همچنین سگ‌ها را نمی‌توان برای مدت طولانی در خانه تنها گذاشت چراکه سگ حیوان منزوی نیست و برای رسیدگی به این حیوان باید زمان زیادی را صرف کرد لذا داشتن جای خواب مناسب، از لوازم اولیه نگهداری این حیوان خانگی است که به‌مراتب نسبت به گربه پرخرج‌تر است.

حداقل قیمت غذای سگ، ماهی 250 هزار تومان!

مهم‌ترین عامل در نگهداری سگ کیفیت غذای سگ است. غذای سگ سرشار از ویتامین، فیبر و مقدار کمی پروتئین و چربی نسبت به غذا گربه است که البته قیمت غذای سگ‌ها بر اساس نوع و طعم آن متفاوت است.

هر کیلو غذا، خوراک 3-4 روز سگ است؛ درواقع سگ چیزی حدود 5-6 کیلو غذا در ماه احتیاج دارد؛ بنابراین حداقل قیمت غذای سگ در ماه 250 هزار تومان و حداکثر آن 700 هزار تومان هزینه دارد.

وسایل بهداشتی مخصوص سگ

نظافت سگ‌ها یکی از مسائلی است که به‌شدت باید رعایت شود زیرا سگ‌ها مانند گربه‌ها خود را لیس نمی‌زنند و باید به‌صورت دوره‌ای با وسایل بهداشتی مخصوص خود حمام شوند. به‌خصوص سگ‌هایی که بیشتر بیرون می‌روند زودتر آلوده می‌شوند. وسایل موردنیاز برای آرایش و پیرایش سگ بر اساس جدول زیر عبارت است از:

استفاده از موارد فوق یکی از ملزومات برای نگهداری از سگ است؛ رعایت نکات بهداشتی علاوه بر خود سگ برای صاحب حیوان مهم است که تهیه این وسایل با حذف فاکتورهای غیرضروری مبلغی حدود 400 هزار تومان را در برمی‌گیرد.

اسباب بازی نیاز ضروری سگ

بازی کردن یکی از نیازهای ضروری حیوانات خانگی مخصوصاً سگ‌ها است؛ که وسایل بازی آنها ازاین‌قرار است:

هزینه پزشکی برای جراحی زیبایی و درمان سگ خانگی

کلینیک‌های دامپزشکی تنها اختصاص به خدمات درمانی ندارد بلکه گذشته از خرج‌های جانبی، برخی افراد حیوان خانگی‌شان را به زیر جراحی‌های گران‌قیمت می‌برند تا همان مدلی بشود که آنان می‌خواهند؛ جراحی فک ،صورت و حنجره برای خوش‌صدا کردن تا بریدن دم و گوش برای زیبایی بیشتر از جمله جراحی های زیبایی سگ‌ها است.

در جدول زیر می‌توانید برخی از خدمات درمانی و زیبایی سگ را ببینید و از هزینه‌اش باخبر شوید:


بنابراین حداقل هزینه خدمات درمانی سگ خانگی بدون احتساب جراحی‌های زیبایی، سالانه 385 هزار تومان و ماهانه 150 هزار تومان می‌شود.

هتل پنج ستاره سگ!

با نزدیک شدن به ایام عید حجم کارها چند برابر می‌شود و امکان رسیدگی به سگ‌ها به حداقل می‌رسد و این مسئله باعث می‌شود تا صاحبان سگ معمولاً در ایام اسفند و عید سگ‌های خود را به پانسیون‌ها بسپارند تا سگ‌ها در غیاب صاحبانشان از تعطیلات لذت ببرند. از این پانسیون‌ها بانام «هتل حیوانات خانگی» یاد می‌شود؛ هتل‌هایی که برحسب امکانات خود به حیوانات تا سطح «هتل پنج ستاره» خدمات ارائه می‌دهند. ما هم مثل شما باورمان نمی‌شد که برای حیوانات خانگی هتل پنج ستاره وجود داشته باشد به همین خاطر به‌عنوان مشتری، سراغ یک پانسیون در اطراف تهران رفتیم:

هتل پنج ستاره حیوانات خانگی واقع در لواسان با مساحت 1000 متری، یکی از پانسیون‌هایی بود که در ارائه خدمات خود به ما گفت: «فضای هتل به‌صورت شیشه‌ای در بهترین نقطه لواسان واقع‌شده است. سگ‌ها امکان بازی در فضای باز رادارند و ما در هر نقطه از هتل، دوربین‌های آنلاینی را کار گذاشته‌ایم تا از دور مراقب حیوانات باشیم. غذای سگ‌ها با صاحب سگ است. ما با کمک یکی از مربیان مورد تأیید FCI آمریکا در ایران حیوانات را به بهترین نحو ممکن آموزش تربیتی می‌دهیم. همچنین آرایش و پیرایش و حمام مجموعه توسط یک تیم مجرب و متخصص به همراه جدیدترین مدل‌های پیرایش مو و وسایل مربوط به این بخش شامل (میز آرایش و وان حمامTOEX آمریکا به همراه جک هیدرولیک) انجام می‌شود و کادر دامپزشکی به‌صورت شبانه‌روزی در پانسیون حضور دارند تا سلامت سگ‌ها را کنترل نمایند.هزینه نگهداری از سگ، شبی 200 هزار تومان و برای یک ماه با 20% تخفیف انجام می‌شود.»

با توجه به قیمت‌های گفته‌شده، هزینه‌های ضروری نگهداری یک سگ خانگی، ماهانه یک‌میلیون و نه‌صد هزار تومان تمام می‌شود.

منبع:تبیان

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار