رئیس پلیس راه البرز گفت تمام دوربین های نظارتی ثبت سرعت خودرو های سبک نیز در راه های این استان به سیستم هوشمند سپهتن متصل شده است.
کد خبر: ۷۲۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ 10 March 2019

«سامانه سپهتن یا پایش هوشمند تردد ناوگان، مجموعه نرم افزارها و ساختارهایی است که می تواند به صورت یکپارچه با کنترل آنلاین تمام عملکرد خودروهای عمومی و شخصی کشور توسط رانندگان را کنترل کرده و موجب کاهش تلفات جاده ای شود.» 
سرهنگ رضا گودرزی افزود: با اتصال این سامانه به دوربین های نظارتی سرعت غیرمجازخودروهای سبک توسط دوربین ها ضبط و بلافاصله از طریق سیستم سپهتن در کمترین زمان تخلف به راننده اخطار داده می شود. 
وی اضافه کرد: قبل از این سیستم سپهتن برروی تمام خودروهای مسافربری نصب شده بود که خوشبختانه با فعالیت این سیستم طی 2 سال گذشته هیچ گونه تصادف منجر به فوت برای اتوبوس های مسافربری در راه های استان البرز رخ نداده است. 
گودرزی خاطرنشان کرد: سیستم سپهتن به روی خودروهای سواری از نوروز سال 98 فعال شده و به صورت هوشمند تمام تخلف های رانندگان را ثبت و به نزدیک ترین مرکز پلیس راه اعلام می کند. 
وی بیان داشت: اکنون کنترل ساعت کار رانندگان، زمان استراحت، جلوگیری از جابجایی رانندگان حمل ونقل عمومی، کنترل سرعت لحظه ای از طریق این سیستم به صورت خودکار انجام و یک کیلومتر مانده به پاسگاه پلیس راه، اطلاعات لازم اعلام می شود و ماموران می توانند با توقف خودرو از نحوه عملکرد راننده و تخلفات احتمالی مطلع شوند. 
فرمانده پلیس راه البرز تاکید کرد: رانندگان بعد از سه ساعت تردد مداوم باید استراحت و سپس اقدام به ادامه رانندگی کند. 
وی گفت: با نصب این دستگاه رانندگان در ایستگاه های پلیس به جز پاسگاه های مبدا و مقصد توقف نخواهند داشت و پلیس تمام تحرکات راننده و مسیرهای طی شده را رصد کرده و حتی فرد دیگری نمی تواند به جای راننده اقدام به رانندگی کند. 
گودرزی افزود: تصاویر رانندگان به کاربران پلیس راه معرفی شده و درزمان ثبت ساعت در مبدا و مقصد چهره راننده توسط ماموران پلیس راه بازبینی می شود. 
وی خاطرنشان کرد: اکنون 25 دوربین نظارتی ثبت سرعت و تخلف درراه های استان البرز فعال است که 19 نقطه آن درآزادراه ها و بقیه در جاده کرج -چالوس نصب شده و هرنقطه دارای چند دوربین به تناسب خط عبوری است. 
استان البرز دارای یک هزارو450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ،راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده ای ایران مربوط به این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار