مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام؛
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: خون شهید عامل بقای جوامع انسانی و تداوم ارزشهای مقدسی است که انسانیت ، شرف ، عدالت و آزادی در پرتو آن، جان و رمق می گیرند و استمرار می یابد.
کد خبر: ۷۲۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 09 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سلیمان رستمیان  در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ایلام در مصلّی در جمع نماز گزاران با اشاره به سال‌روز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: ملت ایران همواره در طول چهل سال گذشته ثابت کرده‌اند که به آرمان‌های امام راحل وفادار بوده و در هر شرایطی از خون شهدا پاسداری خواهند کرد.

رستمیان با بیان اینکه هدف از تشکیل نهادی با عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران را احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است، افزود: امروز با اقداماتی که این نهاد انقلابی انجام داده است، شاهد پراکنده شدن عطر شهادت در جامعه، حفظ آثار شهدا، تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان هستیم.

وی ادامه داد: تمام این عملکردها به واسطه درایت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی محقق شده است که فرمان تشکیل چنین نهادی را در سال 58 دادند.

مدیرکل بنیاد ایلام خاطر نشان کرد: روز بزرگداشت شهدا فرصتی است برای تجدید عهد و پیمان با شهدا تا در پیچ و خم روزگار گرفتار غبار فراموشی نشویم و جانمان را با عطر یاد شهدا و راه شهدا که همانا حرکت در مسیر سعادت است خوشبو کنیم.

وی افزود: امروز به فضل همین شهادت و به برکت خون شهدا، ملت ما سربلند و آبرومند است، عزت دارد، شهدا مشعل دار پیروزی و استقلال ملتند و حق بزرگ آنان بر گردن ملت، بسی عظیم است.

رستمیان تصریح کرد: بخشی از تاریخ هر ملتی را جنگ‌ها، به تعبیری دلاوری‌ها و ایستادگی‌های آن ملت تشکیل می‌دهد. حتی بخشی از هویت یک ملت مربوط به جهاد، مقاومت و ایستادگی آن ملت است. حتی در مقاطعی از تاریخ اگر اسطوره بزرگی برای دفاع و ایستادگی و جنگ نداشتند، اسطوره‌ای را آفریدند و خلق کردند.

رستم و اسفندیار و امثال آنها، خلق اسطوره‌هایی برای روحیه‌ دلاوری، ایستادگی، مقاومت، رزم و جنگ و جهاد بوده است. اما برخی از ملت‌ها نیازی به اسطوره‌های تخیلی ندارند، چرا که اسطوره‌های واقعی زیاد دارند. نمونه‌هایی مثل علی(ع) می‌تواند برای تاریخ امروز و فردای ما سرمشق و درس‌آموز باشد.

مدیرکل بنیاد ایلام عنوان کرد: اگر روزهای اول انقلاب دشمن فکر می‌کرد ایران کشوری است که ضعیف شده این خیال خام را داشت که می‌تواند انقلاب و نظام ما را از بین ببرد، امروز برای همه روشن است که قوی‌ترین و بزرگترین و مقتدرترین کشور در این منطقه، جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: نه تنها ایران کشوری مقتدر است، بلکه بیگانگان می‌دانند در این منطقه بدون حضور و اراده ایران امروز صلح و ثبات در منطقه استقرار پیدا نخواهد کرد و این افتخار برای شهیدان شماست؛ اینکه از آنجا به اینجا رسیدیم و اینکه از آن سرزمینی که دشمن فکر می‌کرد ما در حضیض هستیم، امروز در قله قرار داریم و این به خاطر شما ایثارگران، فرزندان شما و شهدای شما و همه آنهایی است که برای اعتلای کشور فداکاری کردند.

سلیمان رستمیان با تقدیر از صبر و استقامت خانواده شهدا اظهار کرد: خدمت به خانواده شهدا بزرگداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی است و ما وظیفه‌داریم درراه خدمت به این عزیزان تلاشی مضاعف کنیم.

وی یاد آور شد: خدمت به خاندان مکرم شهدا و ایثارگران افتخاری است که نصیب ما شده است و ما باید قدر این موهبت را بدانیم.
رستمیان بیان کرد: خانواده شهدا در راستای حفظ کیان جمهوری اسلامی، فرزندان عزیز خود را به نبرد با دشمنان اسلام فرستادند و در این راه استوار ایستادند.

لازم بذکر است به مناسبت روز بزرگداشت شهدا میز خدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز با هدف تصریح در حل مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران استان با حضور مدیر کل بنیاد ایلام در مصلی برگزار شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار