رئیس اتاق اصناف استان البرز گفت: با این مسئله موافقم که یا باید همه عید را با هم جشن بگیریم یا اینکه استقبال از تجملات در خریدهای نوروزی را کنار بگذاریم.
کد خبر: ۷۲۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 16 March 2019
رئیس اتاق اصناف استان البرز با اشاره به اینکه نظارت های اصناف بر بازار شب عید از اول اسفند ماه آغاز شده است و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت گفت: عوامل بازرسی و نظارت در سطح شهر حضور دارند و مردم در صورت هر گونه تخلف واحدهای صنفی می توانند با شماره های 124، 32218155- 32218154 تماس حاصل نمایند.  
حمید کریمی رضایت مندی مردم را هدف اصلی اصناف در نظارت های ایام پایانی سال دانست و افزود: کسبه باید با توجه به شرایط کنونی اقتصادی انصاف را رعایت کنند و در برهه ای که وضعیت اقتصادی غالب مردم نابسامان است مردم را خود بدانند.  
وی با اشاره به اینکه کسبه و اصناف نیز عضوی از مردم هستند، اظهار داشت: با افرادی که قاچاق، احتکار و تخلفاتی را در این ایام مرتکب شوند به بدترین شکل ممکن برخورد شده و جریمه خواهند شد زیرا این عده حبیب خدا نیستند و دشمن مردم محسوب می شوند.  
کریمی با تاکید بر اینکه روسای اتحادیه پای کار هستند، تصریح کرد: بدون هیچگونه شعاری، اصناف مردم را در اولویت قرار می دهد زیرا یک کاسب در یک بخش فروشنده و در 99 بخش خریدار و مصرف کننده است در نتیجه اگر کاسبان اخلاق، انصاف، مشتری مداری و ... را رعایت کنند این رویه برای خانواده آنها نیز حفظ خواهد شد.  
وی گفت: اگر امروز، رحم و انصاف یک کاسب جای خود را به گران فروشی بدهد، این شخص به خانواده خویش ظلم کرده است، این بحران نیز به اتمام می رسد و تنها چیزی که خواهد اخلاق مداری و انصاف در واحدهای صنفی است.  
کریمی با اشاره به اینکه رعایت معیشت مردم با وضعیت اقتصادی موجود باید در دستور کار تمامی ادارات باشد و همه باید در کنار هم به مشکلات رسیدگی کنیم، افزود: 500 واحد صنفی در طرح فروش فوق العاده اصناف شرکت کرده اند و حداقل 15 درصد زیر قیمت بازار اجناس خود را به مردم عزیز عرضه می کنند.  
وی اظهار داشت: مردم ایران فرهنگی غنی و بزرگ دارند، از آنها خواهش می کنم از اسراف و خریدهای بیهوده پرهیز کنند، زیرا این مسئله تنظیم بازار و عرضه و تقاضا را بر هم می زند.  
کریمی تصریح کرد: مردم باید به اندازه مایحتاج خود اقلام مورد نیاز را خریداری کنند نه اینکه اجناس اضافی را در انبارهای خانگی احتکار کنند زیرا احتکارهای خانگی بدتر از احتکار در انبارهای بزرگ است.
وی با اشاره به اینکه از گرانی موجود در بازار اصلا خوشحال نیستیم، گفت: همه ما باید در موقعیت کنونی با توجه به اینکه اقلام مور نیاز در بازار وجود دارد و کمبودی دیده نمی شود، باید از هجوم بردن برای خرید گوشت و مرغ و چند بار خرید پرهیز کنیم زیرا در دین و آئین ما نیز این مسئله پسندیده نیست.  
کریمی در خاتمه در واکنش به کپمین نخریدن آجیل افزود: سال 91 زمانی که پسته عزیز شد، آن را از آجیل عید حذف کردم و به همسرم نیز این مهم را اعلام کردم، مگر چه اتفاقی می افتد که آجیل خریداری نکنیم؟ باید به جای اسراف با محرومینی که قادر به خرید این اقلام نیستند همراهی کنیم، با این مسئله موافقم که یا باید همه عید را با هم جشن بگیریم یا اینکه استقبال از این تجملات را کنار بگذاریم.  
برچسب ها: آجیل ، نوروز ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار